Bra ritningar för att bygga rails??!

kolla på nån skidfilm så får du ju tips på bra och roliga rails

Jag håller på med ett räcke. det är två rör brevid varandra så att det blir stadigare att köra 50/50 på med snowboard. det är cirka 3 meter långt sen så håller jag på och klurar på höjden. blir nog runt 50-70cm. skulle va vettigt att ha höj och sänkbart.

Svetsa lugnt!

vart får du rören ifrån?? jag har varit tvungnen att sno hela tin... men det kanske du också gör? =) iaf.., här i gbg finns det ej så mycket snö, eller backar så min rail får bli lite lägre pga. att man får ej fart så man kan hoppa upp på ett högre =) jag hade också tänkt att bygga en dubbelrail ca 3m långt, bara jag hittar rör så...

MVH. Andreas

eehh..man behöver väl inga ritningar för att bygga rails??
de är väl bar ao svetsa lite o se till att de blir rakt o fint..om man nu vill ha raka rails...

det är ju bara att köpa ett par rör och svetsa ihop det. Jag har svetsat ett med dubbelrör på 3 meter och som är 85 cm högt + "fötter". Rita upp på någon ritning bara.

kan inte grinda =/ Men jag kan svetsa iaf. Jag tror att du kan svetsa fast ett stålrör på ett ställ så att du kan glida på det.

ok, kanske inte direkt ritningar, men tips! tycker att jag har fått reda på det mesta nu, tack! men en fråga bara: vart köper man rör? inte hos rörmokaren, eller? förresten har jag ingen svets, och så kan jag inte svetsa så det får bli till att skruva.

MVH. Andreas

Idag var jag och Osten vid * och hittade ett fint rör, eller vad säger du Osten?

det var inte helt fel =) har INGET dåligt samvete eftersom vi snällt frågat kommunen hur många gånger som helst! Men vi får ju aldrig nåt, vad finns det att göra här i ******** ???? därför tog vi lite eget initiativ =)

du behöver 10 polare med kofot och gå ned till något sj spår... jävla stadiga rails...

annars kan man ju gå till skroten ?
soptippar eller dyl... eller om du vill lägga lite pengar på det så kan du anlita närmsta smed så knopar han nog ihop ett rätt lätt med bara några shysta beskrivningar !

T_O_K: lite efterblivet svar där...hehe..ja me :D
helt onödigt att skriva i det här inlägget men min kompis snodde ett asbra räcke från en busshållplats :D

Och så kollar vi datum innan vi tar upp 3 år gamla trådar , tack.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp