Bra snowboard store i sthlm?

stitchy

Ny medlem
Jag har senaste året köpt 3 par boots och även gjutit en ny innersko men jag får ändå ont när jag åker. Så nu tänkte jag göra ett nytt (sista?) försök att hitta en sko som passar mig och som inte gör att fötterna domnar och gör så ont att det inte går att åka mer.

Någon som känner till en riktigt bra affär i sthlm eller inom någon timmes bilfärd där man kan få bra hjälp och expertis?

// Markus

har haft samma problem många år, det gör inte bara ont utan som du säger så går det till den gränsen att man inte längre kan åka.

One off är bra på vilken typ av sko som passar dig, själv kan jag inte ha 32's skor, medans burtons passar fint, (iaf årets ruler) har korta, breda fötter med hög ankel.

Skit i att formgjuta innerskon, fixa ett par formade sulor istället, kan du göra på alpin garaget, kostar runt 700 spänn har jag för mig.

Kan oxå rekomendera att köra med toestraps på bindningen istället för de gammla traditionella, behöver inte spänna åt så hårt över foten med dem.

Jag är också ute efter ett par nya, var på oneoff vasagatan för 2-3 veckor sedan och det var ruskigt dåligt utbud på skor om man jämför med hur mkt dom hade för 3-4 år sedan då jag köpte mina nuvarande skor där. Det var mest kläder där nu tyckte jag.

Någon som vet om dom har bättre utbud på skor på oneoff söder?

Jag har också problem med det ni pratar om och vad jag har märkt är det väldigt många som har det här på freeride iallafall!

Nizzon sa:
Jag är också ute efter ett par nya, var på oneoff vasagatan för 2-3 veckor sedan och det var ruskigt dåligt utbud på skor om man jämför med hur mkt dom hade för 3-4 år sedan då jag köpte mina nuvarande skor där. Det var mest kläder där nu tyckte jag.

Någon som vet om dom har bättre utbud på skor på oneoff söder?
finns näst intill ingenting där. skulle tippa på att det trillar in mer och mer på vasagatan nu när det närmar sig jul

Kolla Alpint på Torsgatan(st Eriksplan). De har bla burton och 32. Plockade upp ett par 32 0(6-modell) till tjejen för ett mycket bra pris. Strålande service.

Tänk på att en affär inte behöver har mycket grejer de behöver bara ha rätt. :)
Jag köpte själv mina boots på oneoff och jag tyckte de var förträffliga. Bra service osv.

Kolla in nätet där har du alla boots. Väljer du en riktig sko så åker du in innerskon och de där formgjutna kan både vara på gott och ont. Satsa på sko med bra innersko 32 eller Burton..
Har köpt både på www.Junkyard.se och www.Boardstore.se och de har det mesta. iallafall Junkyard. Tror dock att det e billigare på boardstore

Tillbaka
Topp