Bra uteställen Les 2 de Alpes

Inte riktigt svar på din fråga men 2 Alpes är som alla andra skidorter: kassa uteställen. Åk till en kidort för att åka skidor, vill du gå på nattklubb skulle jag åka till en större stad. Var sak har sin plats. Du får ut mer av skidåkningen om inte hela förmiddagen går åt att vara bakfull.

la_grave sa:
Inte riktigt svar på din fråga men 2 Alpes är som alla andra skidorter: kassa uteställen. Åk till en kidort för att åka skidor, vill du gå på nattklubb skulle jag åka till en större stad. Var sak har sin plats. Du får ut mer av skidåkningen om inte hela förmiddagen går åt att vara bakfull.
Teorin är ju dock att man alltid avslutar skidåkningen mellan det att liftarna stänger och solen går ner. Sedan sveps det ett par öl för att, om man så måste, dynga till tidigt. Däckar planenligt kl 19.00 strax efter middag och är åter igen pigg och först i liftkön när pudret ligger midjedjupt!

tobiasblomqvist sa:
Ha ha okej...inga tungviktare det där märker jag. Någon annan som har svar på min fråga ang Les 2?
nää, men seriösa skidakare :D

men om jag ska säga nagot om utelivet, sa om festandet har hög prio, sa kanske ni skulle välja VT istället om ni ska till Frankrike

Som jag skrivit i en annan tråd, det finns ett ställe, Majoline, som serverar två sorters chokladfondue i Les 2 Alpes. Prova det.

Om du passerar Stockholm under hösten kan jag bjuda in dig på den svartklubb jag arrangerar så kan du gå ut där istället.

la_grave sa:
Som jag skrivit i en annan tråd, det finns ett ställe, Majoline, som serverar två sorters chokladfondue i Les 2 Alpes. Prova det.

Om du passerar Stockholm under hösten kan jag bjuda in dig på den svartklubb jag arrangerar så kan du gå ut där istället.
Svartklubb se dar ja. Det epitetet har jag inte hort sen borjan av 90-talet.

josh sa:
la_grave sa:

Svartklubb se dar ja. Det epitetet har jag inte hort sen borjan av 90-talet.
20 år? Vad säger det om läget i nationen..?

Stablit, Rom får det bli! Tackar för givande inlägg..."någon" borde räkna ut om man bara ska ner en vecka så pallar man nog lite festande också, det är ju trots allt semester!

la_grave, har du inget vettigt att komma med kan du hänga på fjortisfylla.se eller flashback om du bara vill tugga skit! Om jag vill supa bort en vecka i Alperna så gör jag det utan dina kommentarer och så kan de som vill ge mig feedback på min fråga göra det. Frågor på det?

Vad för typ av uteställe söker du?

Panobar ligger i backen sâ där kan man börja tidigt.
Annars för bra after-ski sâ funkar Umbrella bar ocksâ.
La Rhumerie är helt ok du gillar rom, annars finns det andra ställen: Minibar, Smithy's, Le Maya och avsluta kvällen pâ Avalanche....

Hoppas att du fâr en kul vecka här nere :-)

Tillbaka
Topp