Bräd-råd

jeppe29

Ny medlem
Bräd-råd
Ska köp mig ny bräda till hösten. Är 196 lång, 93 kg, freeride är det som gäller. Går och funderar på Nitro Supernatural 178 eller Canyon i 174.

Någon med erfarenhet av dessa? Andra förslag?

mvh Jeppe

Bräd-råd
Köp inte en Nitro bara för de gör långa brädor, för det gör bla Salomon också. Har själv en Salomon Unibody Lt 400 171 cm, mycket bra, snabb och styv bräda. Kolla in Salomons nyare modeller. Annars vet jag att Extrem i Åre har ett par egna brädor som ligger på 182.4 cm, kan vara något att bita i.
Fort och snabbt oftare.
Mvh Rideyoung.

Bräd-råd
Liten rättelse!
Extrem gör en bräda som 186,5cm och heter Destination.
Den har även en "lillebror" som är 176cm lång.
Kommer även med en grym ny carbon bräda som är 165cm lång ,och heter Enlight.

Bräd-råd
Av dina alternativ så skulle jag lätt välja Nitro. Så får du kvalite. Burton är bara dyrt och överskattat.
Sen finns ju salomon. Riktigt bra kvalite. Själv så kör jag på en fastback. funkar kanon. Den går upp till 174 eller nått.
Andra alternativ är ju F2 och völkl.En polare till mig kör på en völkl sting.Och han är grymt nöjd med den. Det är riktigt härliga brädor.

Ha det bra

Bräd-råd
Burton överskattat? e ni galna? Burton har dom absolut bästa brädorna på marknaden. Allt annat är billiga kopior med ful grafik.
Gör som Johan Olofsson och Terje. Finns inte bättre.

Bräd-råd
Nej nej nej burton e inte överskattat möjligtvis av er små jibberkids....köp en canyon det e så jävla grym passar dig perfekt !!

Bräd-råd
jibberkids hehe! Tror inte det du.Fast det kan va skoj ibland.
Burton lever bara på att dom är stora och kända. Så dom flesta köper det för att dom tror att det är bra grejer. på grund av att dom har hållt på längst. Folk vågar inte testa nått nytt. burton har ju inte vidar utvecklat sina grejer på flera år. till exempel custom brädan och bindningarna. Brädan känns likadan som den gjorde för 4 år sen och bindningarna har fortfarande samma kassa kvalite.
visst så är det bra grejer men man kan få ännu bättre grejer för ett billigare pris från andra märken. Burton var bäst för en massa år sen men nu är det så att andra märken har kommit i fatt och kört i från rejält.

ha det gott

Bräd-råd
Jag kör själv på en nitro supernatural och kan inget annat än att rekomendera den fett! Har själv stl 45 och det funkar bra. Extrem bräderna rekomenderar jag inte pga att alla som jag känner som är (var) ägare till dessa har lämnat dem... Anledningen är enkel: Dom håller inte och det är dålig och krångligt om man skall reklamera dem.

Burton har bra grejer men absolut inte bäst, + att du betalar väldigt mycket för namnet. Ett + e dock att det aldrig är några problem med reklamationen.

Summan av kardemumman e att på en nitro supernatural blir du kung både i och utanför pisten. Designen är även en av de cleanaste på marknaden,

Kriga vidare

Bräd-råd
Köpte en Burton Canyon för 1v:a sedan. Jag är ganska lång som du och jag antar att du har rätt stora fötter också och då måste man ju ha en lite bredare bräda(vilket det inte finns så många av) burton har bra utbud, men även Ride snowboards och Nitro som det har sakats om. Lib teck fungerar bra också. Kan erbjuda dig en Lib teck 173 1999-2000 moddel freeride som har varit bra du kan få dn för 500 spänn.

Bräd-råd
burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burtonburton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burtonburton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burtonburton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burtonburton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burtonburton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton burton - ja vad mer kan jag säga :)

Tillbaka
Topp