Bräda för beginners!

Robingo

Ny medlem
Bräda för beginners!
Tjenna!
Är nybörjare på bräda och fundilerar lite på vad jag ska skaffa inför säsongen. Jag e 184cm lång väger 70kg och har 43 i skostorlek. Eftersom jag e nybörjare ska jag nog inte åka så mycket offpist eller hoppa (tror jag) D viktigaste e en bräda som jag kan lita på när man e osäker i början utan att den hindrar mig för mycket att utvecklas. Vad började ni med för brädor o bindningar? Vill helst köpa begagnat.

Så här ser det ut just nu:

Burton Clash eller Canyon 161-165cm
flowbindningar...

ehhhh d e nog allt...säkert en massa till som jag måste tänka på. HJÄLP!!!!

/Felixinho

Bräda för beginners!
Tjena,

Du är ganska lång, du verkar även vara inne på ganska långa brädor. Om du har tänkt att bli en jibber eller pistnötare ska du välja snäppet kortare bräda kanske runt 157 eller så. Men om du redan nu har planer på att ge dig ut i offpisten så är det nog rätt längd.

Om du inte stått på en bräda förut är mitt förslag att du lånar en gammal kort bräda för att lära dig grunderna, en längre bräda är jobbigare att komma runt på. Det är inget kul om brädan är ute och åker med dig istället för tvärtom. Sedan ska du gå direkt på en Canyon, skippa Clash. När du lärt dig trycka ifrån lite i svängarna och vid eventuella kickers kommer du tycka att den är för vek tror jag.

Men din grundtanke med allroundbräda från ett bra märke är riktig. Vag gäller bindingarna så är inte Flow någon personlig favorit. Har du sett att Burton har gjort en nytt tåspänne som griper tag runt nosen på skon och inte på ovansidan? Verkar grymt bra. Annars kan du kasta ett öga på Drake, dom gör också bra bindningar

Lycka till

Bräda för beginners!
Tack!
Varit inne på blue-tomato o kollat på en kort canyon. saftigt....men där stod det att det är en advance bräda....annars e det nåt annat märke/modell som vore lika bra...?
Felixinho

Bräda för beginners!
Om du är intresserad av snowboard och känner att du vill hålla på med det under en längre tid finns det ingen som helst anledning att köpa någon slags "nybörjarbräda". Köp en bra bräda som du kan ha ett tag utan att den känns för mesig. Det kanske tar några timmar extra att bemästra en sådan bräda, men den ger så mycket mer i längden och du slipper sitta med en bräda som du vill sälja efter en vecka.

Lycka till!

PS. Det finns hur många brädor som helst som är lika bra som Burton. Gå inte på myten! DS

Bräda för beginners!
håller med köp inte nån nybörjar bräda köp en bra direckt som du kan ha och utväxlas på personligen tycker ja bootsen e de viktigaste har man obekväma skor spelar de ingen roll va man har för en bräda de blir inte skojj iaf..själv lärde jag mig åka på en 161 cm lång sims bräda utan pumpbindningar osv själv e ja bara 164 lång om ja lyckades me de så kan du inte misslyckas me dagens brädor Pez

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp