Bräda.

anhe

Ny medlem
Bräda.
Tja, jag är en medelbra brädåkare. Åker i alla backar och i hopp och sånt, kan trix o skit. Tänkte köpa en burton nästa säsång. Rekommenderas det?

Är ca 187 cm lång.

Tacksam för svar.

Piece / Adde.

Bräda.
Skit i burton. Finns 0 anledningar varför man ska välja burton (bra åkare som dålig åkare).
Dyrare, SÄMRE kvalitet (tro mig), kompisen har knäckt två brädor denna säsongen och två polare har knäckt bindningar...Rikgit skit har det blivit!

Köp Ride, Rome, Forum, tex.

Bräda.
Skippa burtonbrädor, de är massproducerade och saknar "själ".
Jag skulle föredra Extrem, Allian snowboards möjligtvis K2, Forum eller Lib tech.

Du bör undvika Crazy Creek

Bräda.
Bah, jag kan då säga att jag haft en burton Jeremy Jones i ett par år nu som jag är mycket nöjd med. Känns mest som att det blivit på mode att klaga på Burton. Klart som fan att mycket Burtongrejer går sönder när så förbannat många åker på Burton. Saker går sönder, oavsett vilket märke det är.

Själv kommer jag dock köpa något annat än Burton nästa gång det är dags för brädköp, på grund av att det är roligare att stödja mindre märken så att fler aktörer klarar sig kvar på marknaden. Att köpa Forum för att man tycker Burton är kasst känns ju dock lite dumt, eftersom det är Burton som äger Forum bland massa andra "märken".

Och k2? Ett skidmärke som hoppar på och gör snowboards när dom märker att det är hippt?

Ne fan, bygg en egen :)

Senast ändrad:
Bräda.
Unity.

Unity is an awesome little company that has been handcrafting snowboards in Colorado since 1995. A small crew of snowboarders hand-builds each and every board, resulting in unmatched durability and award-winning performance

Jag har en 159 lång Unity Pride som jag är mycket nöjd med, är 186 lång 75 kilo.

Eftersom det är lågsäsong som tusan och att jag har en stor räkning på ingående släpper jag den för en ett riktigt bra pris, med cartel eller ride lx bindningar.

2000 kr bara bräda, 2500 kr med Ride lX och lite mer med cartel.

Nypris; en massor... Kolla vad en burton custom + cartel kostar och jämför vad du får av mig för en fjärdedel av priset.

Eftersom det här forumet vet allt om allt så kommer det säkert hagla kommentarer snart..

Senast ändrad:
Bräda.
Och för att försvara burton litegrann..

De är faktiskt helt okej, lätta som tusan också. Men kollar man på priset har deras sviktande kvalté så finns det bättre alternativ. Annars står jag fast vid att Burton Custom är en sjukt bra bräda! (som jag av en händelse också säljer...)

Bräda.
Ja Forum är burtonägt men verkar inte ha samma problem som Burton. Om man bortser från I-lock som var ett skämt.

Vill man ha kvalitet, "your moneys worth", ny kul och bra teknologi så tycker jag Burton är fel.

Jag har hittat min självsfrände. Rome Design. EXTREMT lätt, 3mm tjockt belag (som förövrigt itne ska vaxas) STENHÅRT underbelag som inte går att borra igenom knappt, twin shape, directional flex, ganska styv och snärtig.

Lib-tech, GNU, Roxy (tjejer) är tillverkade av Mervin som har mycket bra ideer som fungererar. Bla, rocker, magne-traction osv.

Vill du köpa en bräda för allt skulle jag säga: Lib-tech Travis Rice, Forum Grudge, Rome Design.

Och ja, stora märken får alltid skit för att de är kommersiella mm men just för stunden gör inte Burton de bästa eller mest teknologiska brädorna och ska därför inte kunna ta mer betalt för dom.

Bräda.
Rydellen sa:
Ja Forum är burtonägt men verkar inte ha samma problem som Burton. Om man bortser från I-lock som var ett skämt.

Vill man ha kvalitet, "your moneys worth", ny kul och bra teknologi så tycker jag Burton är fel.

Jag har hittat min självsfrände. Rome Design. EXTREMT lätt, 3mm tjockt belag (som förövrigt itne ska vaxas) STENHÅRT underbelag som inte går att borra igenom knappt, twin shape, directional flex, ganska styv och snärtig.

Lib-tech, GNU, Roxy (tjejer) är tillverkade av Mervin som har mycket bra ideer som fungererar. Bla, rocker, magne-traction osv.

Vill du köpa en bräda för allt skulle jag säga: Lib-tech Travis Rice, Forum Grudge, Rome Design.

Och ja, stora märken får alltid skit för att de är kommersiella mm men just för stunden gör inte Burton de bästa eller mest teknologiska brädorna och ska därför inte kunna ta mer betalt för dom.
Som inte ska vallas.. Suck, Jag kan garantera att du kommer glida klart bättre om du står och jobbar med den en timma i garaget. Finns inget som är vallningsfritt!

Men håller med om att magnetraction är bra... har själv en TRS. MEN de kostar också skjortan med en skyst bindning..

Bräda.
Nosskire sa:
Rydellen sa:

Som inte ska vallas.. Suck, Jag kan garantera att du kommer glida klart bättre om du står och jobbar med den en timma i garaget. Finns inget som är vallningsfritt!

Men håller med om att magnetraction är bra... har själv en TRS. MEN de kostar också skjortan med en skyst bindning..
Kära noskirre. Tro inte att du kan allt. Jag vill inte läxa upp och hålla på och fjanta men ta mig inte för en idiot tack. Läs du på om smartbase som Rome har på Design-brädan innan du skriver suck,,

Kan dessutom säga att det funkar grymt bra. Smartbase heter det. Någon nano-teknik-grej.

Bräda.
Låter ju helt klart intressant det där med smartbase... Frågan är ju som med allt annat om det verkligen fungerar. Borde inte något längdåknigsmärke/ alpinskidmärke med asmycket pengar utvecklat det för länge sedan om det är så att det fungerar bättre än vanligt belag med vax?

Bräda.
Jag säger inte att det fungerar bättre, men mycket nära i vilket fall. Jag har inte märkt någon större skillnad alls mellan en perfekt vaxad bräda och denna. Att man slipper bry sig om det är bara en finess men helt klart bra.

Bräda.
Det funkar ganska bra med smartbase men det går inte att jämföra med en bräda som får struktur, vall och underhåll. Den är alltid snabbare. Gissa varför inte race åkare använder det.

//H

Bräda.
Hasse sa:
Det funkar ganska bra med smartbase men det går inte att jämföra med en bräda som får struktur, vall och underhåll. Den är alltid snabbare. Gissa varför inte race åkare använder det.

//H
Tack.

Rydellen sa:
Nosskire sa:
Rydellen sa:

Kära noskirre. Tro inte att du kan allt. Jag vill inte läxa upp och hålla på och fjanta men ta mig inte för en idiot tack. Läs du på om smartbase som Rome har på Design-brädan innan du skriver suck,,

Kan dessutom säga att det funkar grymt bra. Smartbase heter det. Någon nano-teknik-grej.
Nu har jag läst på, det verkar fungera bättre än ovallade vanliga brädor men sämre en än bräda som är underhållen.

Dvs valla är fortfarande klart bäst.

Försöker inte läxa upp någon, men att säga att smartbase kan ersätta valla är inte sant. Till personer som inte vallar sin bräda för 5 öre kan det vara bra. Men för oss som tar hand om utrustningne så nej.

Lite samma sak som med ultimategrip? Är väll bara österikiska landslaget som kör på det och inga andra. Om man tar han om sina stålkanter så är det fortfarande sjukt bra bett.

Nä, tillbaka till plugget nu... Hej svejs.

P.s En bräda med magnetraction och smartbase vore klockrent för alla som inte tar hand om grejorna.

Senast ändrad:
Bräda.
Tack för alla svar :) Tänker nog antingen köpa 159 eller 161:a . Märke blir väl antagligen burton, rome eller gnu! Har kollat upp dem. Skit shysst!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp