Brädan åkte ner i havet!

holey4

Ny medlem
Brädan åkte ner i havet!
var ute med min bräda vid havet idag och en tjejkompis lånade den och lyckades köra ner den i havet -_- hon dök i oxh hämtade upp den så den kanske var i max 1,5 min. Sen spolade jag av den med vanligt vatten i hopp om att få bort lite av saltet, men frågan är är kullagren körde nu eller kan man fortsätta köra på dem? och klarar sig resten av brädan? tacksam för svar!

Brädan åkte ner i havet!
nu vet inte jag vad det är för bräda men antar att det är antinge en long eller skateboard då den verkar ha hjul.

Låt den torka.

Brädan åkte ner i havet!
Nu kan jag inget om longboard men;

Har träet i brädan påverkats kommer du se detta direkt på att det sväller vid alla eventuella hål.
Kullagerna tror jag klarar sig fint, det kommer nog inte in så mycket vatten om inte hjulen rör på sig. Kullager är ju ganska utsatta annars också på skateboards/longboards.
Är kullagerna kassa kan du ju prova att dränka dem i lämplig olja?

Brädan åkte ner i havet!
gör rent lagren omedelbums på korrekt sätt, kanske kan räddas även om jag tror de rostar rätt snabbt. Vattnet har garanterat kommit in om den låg under såpass lång tid.

Jag tror nog tyvärr att din bräda kommer bli mycket annorlunda mot vad den var innan, kanske inte något negativt. Men torka den ordentligt, använd hårfön om du har.

Lycka till

Brädan åkte ner i havet!
Du gjorde en remix av den klassiska "min polare", du använde "tjejkompisen". Smart, lät lite mer trovärdigt. :D

ONT: Åker inte skateboard och inte heller longboard, så är inte så insatt. Men skruva upp allt (om det går) och försök få så rent och torrt som möjligt, sen hoppas på de bästa!

Brädan åkte ner i havet!
själva brädan kommer inte ta någon smäll av vattnet eftersom den är behandlad för att tåla väta, och kullagerna behöver inte ha tagit stryk av vattnet du kommer känna själv om det har det dom kanske börjar låta eller hugga.

Brädan åkte ner i havet!
tack för svaren! Kullagrena rostade sönder ganska snabbt så va och köpte nya idag men resten av brädan verkar ha klarat sig fint , va ute och åkte i några timmar idag och har inte märkt ngt fel med den :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp