Brädköp för ovanlighetens skull!

Mullman

Ny medlem
Som för många andra så är det ett köp av snowboard som är på gång, vet att det finns 100 trådar om detta har försökt att läsa så mycket som möjligt så tror jag har lite koll iaf. Men behöver lite tips och råd ändå!

Info om mig:

178 cm
75 kg
42 i boots

Är på jakt efter en parkinriktad bräda spenderar kanske 70 % parken resten pist och offpist, har åkt några år så är en medelgod åkare. Jag har snöat in mig på en Burton blunt 152 men dras samtidigt mot Lib Tech skate banana
varför vet jag inte, är ute efter en rockerbräda iaf. Om det är någon snäll själ som har erfarenhet av någon av brädorna får ni gärna hjälpa till att välja :P
Är även öppen för andra förslag såklart!

Vet 2 som kör med burton blunt, och dem verkar båda sjukt nöjda! Själv har jag en hero, som är ännu snäppet mjukare, som lekbräda.. Jag älskar den verkligen, men ska jag köra större hopp börjar den bli lite fladdrig, samma sak om jag ska ösa med pisten. Där tyckte jag faktiskt att Blunten gjorde sig bättre. Den ligger väl också 1 steg upp på burtons skala i hårdet om jag inte missminner mig.
Ena polaren knäckte dock sin, värt att nämna. (tror han fick den ersatt dock av burton dock!)
Hur fan den står sig mot skate banana kan jag tyvärr inte råda dig om då jag inte testat skate banana, men jag tycks bara hitta goda recensioner om den.

Tvivlar på att du blev ett dugg klokare av det här svaret..

Tillbaka
Topp