Bråk i skidbacken.

mxeman

Aktiv medlem
Bråk i skidbacken.
Jag tycker det hade varit kul om alla delar med sig av sina historier om när ni kanske råkat kapa en tysk och han flugit i luften eller om ni kanske själva råkat ut för att bli påkörda och hämnats.
Hur hanterade ni det, vad hände osv.

Själv stod jag och min bror i liftkön med endast en familj framför oss med en ganska bufflig pappa som av någon anledning inte hoppade på liften, jag hojtar till dem "go already".
Pappan vänder sig då om och svarar "shut up already" på bred brittisk engelska (tänk er typ huliganerna i "the football factory").

Jag ser rött och enda anledningen till att jag inte svara med att fylla jackan med snö så fort han satt sig ner i stolsliften var att han hade kunnat lyfta mig med en arm och han verkade inte heller som den förlåtande typen så när jag och min bror kommer upp med stolsliften bakom säger jag till brorsan att åka i förväg. Backen vi har framför oss har en liten transportsträcka på mitten
Men, nä! Han ska fan inte få komma undan men den attityden bara för att han är stor,bufflig och ser farlig ut. Så jag knäpper sakta på mig brädan medan han gör detsamma, jag säsongade på orten och var ganska säker både på egen åkförmåga och på att min ganska nyvaxade bräda skulle vara snabbare ner än hans hyrbräda så när vi båda svänger runt ett krön så tar jag en snäv sväng in framför honom och med orden " You fucking cunt" så går han omkull.

Efter detta pekar jag nosen rakt ner mot backen för att få så mycket fart som möjligt för att glida över transportsträckan, när jag kommit 3/4 av transporten så hör jag hur någon gormar bakom mig " Fuck you " blandat med
" oi, stop you cunt " och " dont you move ".
Jag tänker " Hell no!" och kör penguin Walk sista biten över krönet. När jag kollar över axeln så ser jag att han knäppt ur en fot och pushar mot mig men då har jag hunnit ut i brantare backe och kommer undan med blotta förskräckelsen.

Det sista jag hör innan jag glider ifrån är orden " If I see you again you're dead!" och med pulsen bultandes så dundrar jag ner för backen snabbare än någonsin förr för att som tur är aldrig se honom igen.

Bråk i skidbacken.
Håller med Tompan14, finns inget värre än skrikande och arga människor i backen. I backen ska man ha det roligt inte bli arg. Men om du stör dig på någon så kan du be dem med en vänlig ton att sätta sig i liften eller så säger du att du går före.

Bråk i skidbacken.
"It's a nice day though" Hahahaha skratta som fan...

How ever... finns en historia men den är väl lite skämtsam också. När vi(jag och mina kompisar) var runt 12-13 åkte vi varenda dag det fanns snö med några andra från ett annat område ifrån stan. Hur som haver så var det alltid en kille vi jävlades med och han fick väl nog tillslut...

Den dagen - Vi åkte ner till big jumpen(typ 2 meters gap) men detta var i en tid av snowblades... han hoppade väl först eller efter det och jag och min "partner-in-crime*" bland de sista och då tyckte han att det var en bra idé att kasta snö i ansiktet på oss när vi landade så vi föll på arslet pga 40 cm döds raketer under fötterna.

Var på han glider ner med ett fult garv i halsen och ett leende som jag kommer ihåg till den här dagen, jag satsar fullt efter honom och eftersom jag är lite robustare än hans 175 cm långa 55 kilos kropp - rammar jag honom och han flyger med huvudet före rakt in i något som var om jag minns rätt en isklump som legat i solen dom där vårdagarna och fryst till sig under kvällskylan.

Han börjar stört lipa - vi tvingas åka ner till fiket längst ner och bjuda honom på 5 kronors varm choklad och säga att det inte var meningen att det skulle bli så våldsamt. Allt slutade gott. Pratar aldrig med han nu för tiden eftersom han blivit nån form av vulgär raggare men det var kul allt som allt.

F.Ö. Violence creates violence. Spread love not hate.

*Han som hjälpte till att skratta när peekarna kom eller tvärtom.

Bråk i skidbacken.
Hoppas faan du fick kicken när du beter dig så där mot ortens gäster.

" jag säsongade på orten och var ganska säker både på egen åkförmåga ........"

Tillbaka
Topp