Bränna avi-filer till dvd. Vilket program?

CarlH

Ny medlem
Jag har en bunt avi- och xvid-filer jag vill bränna till en dvd så att det blir en spelbar dvd i dvd-spelaren. Vill alltså kunna välja kaptitel, dvs de olika filerna i dvdn. Har något NTI-program på datorn, men det verkar inte vara helt vänligt inställt till mina suspekta format på filerna.

Så mina damer och herrar, hur bär jag mig åt för att få in filerna på en dvd som dvd-spelaren blir vän med?

winAVI använder jag personligen, skitbra program. Du kan välja om alla filmer ska vara eget kapitel eller inbrända, sen får du menyer du kan bläddra mellan alla kapitel också. Har du lite skills i PS kan du ändra menyernas utseende om du ersätter bildfilerna i winavimappen. Finns som demo men då får du en jobbig text mitt i skärmen om att du kan köpa det för si och så många dollar. Köp det eller få tag i det på annat sätt.

spelar ingen roll vad du bränner ut i, du bränner ut de som en vanlig dataskiva, du behöver inte göra något speciellt med den, enda är väl att du ska ha en dvd-spelare som kan läsa divx sen bara

min dvd-spelare kan inte läsa divx. det är det som är grejen, jag vill kunna spela skivan i vilken dvd-spelare som helst.

Allting är ju lättare om man använder sig av full-DVD's, dvs. att filerna är antingen bildfiler som .img eller .iso eller som .vob-filer i en VIDEO_TS-mapp.

okey. om din läsare inte klarar av xvid. använd nero. kör videodvd. bör fungerar perfa. och där kan du lägga in dina egna basicmenyer å shit vill jag minnas. kanske bör nämna att jag gjorde så själv, och lyckades rätt bra förutom att dvdn pajjade typ kanske en gnutta, 30min av sista filmen eller så :)

Men ärligt, skaffa en bättre dvdspelare eller dra hem dvds å inte xvid(om du nu rent hyptotetiskt skulle råkat göra det)

theseb sa:
winAVI använder jag personligen, skitbra program. Du kan välja om alla filmer ska vara eget kapitel eller inbrända, sen får du menyer du kan bläddra mellan alla kapitel också. Har du lite skills i PS kan du ändra menyernas utseende om du ersätter bildfilerna i winavimappen. Finns som demo men då får du en jobbig text mitt i skärmen om att du kan köpa det för si och så många dollar. Köp det eller få tag i det på annat sätt.
jag använder också winAVI, bra program som funkar lätt =)

winAVI vill att jag installerar decoder för Divx/Xvid, men sidan som kommer upp när jag trycker på installera nu har då ingen decoder att ladda ner. Hur bar ni er åt?

Tillbaka
Topp