Makten
Ny medlem
Breda lagg med snäv radie?
Åker mest på mina fickraketer, och de är jäkligt trevliga... Förutom i hård isig pist. Och hur ser den svenska medelpisten ut? Jo just det; isig och jävlig. Och det blir mest åkning på hemmplan för mig, så nu har jag börjat ruttna på att halka omkring som nån jäkla pulka i pisterna såfort det inte finns möjlighet till offpist eller mjuka backar:-( Man kan säga att jag TVINGAS åka i pisten fast jag egentligen inte vill. Ofrivillig onpist.
Så, vad vill jag ha? Jag tycker att Pocket Rocketen har jäkligt bra mått. Den svänger riktigt mycket när man lägger ner, och 90 bred är mer än tillräckligt för mig som bara väger 70 pannor.
Finns det några lagg som passar in månne? De enda jag sett (har iofs inte letat så mkt) som passar på kriterierna är Scott Santiago.
Jag vill ha:
-Minst 80 i midjan, men helst inte över 95.
-Ca 185 lång
-Mindre än 20 meters radie, gärna nedåt 16 typ. PR har 18 tror jag.
-Vridstyv så till den grad att man KAN skära i isig pist.
-Twintip behöver jag INTE, men det skadar ju inte.
Några självklara alternativ? Jag åker ganska aggressivt, och är duktig.
Så, vad vill jag ha? Jag tycker att Pocket Rocketen har jäkligt bra mått. Den svänger riktigt mycket när man lägger ner, och 90 bred är mer än tillräckligt för mig som bara väger 70 pannor.
Finns det några lagg som passar in månne? De enda jag sett (har iofs inte letat så mkt) som passar på kriterierna är Scott Santiago.
Jag vill ha:
-Minst 80 i midjan, men helst inte över 95.
-Ca 185 lång
-Mindre än 20 meters radie, gärna nedåt 16 typ. PR har 18 tror jag.
-Vridstyv så till den grad att man KAN skära i isig pist.
-Twintip behöver jag INTE, men det skadar ju inte.
Några självklara alternativ? Jag åker ganska aggressivt, och är duktig.