breda stoppers till en gammal FKS 155

hej hej.

är det någon som vet om man kan fixa ett par bredare stoppers till en gammal fks 155-bindning.

nya p-18 finns väl med breda stoppers? skulle en ny stopper funka till en gammal fks 155?

vore gött om nån hade lite info.

high5!

går att böja till iaf 120mm om man har lite martin timell i blodet. googla, finns massa guider och videos.
ett tips från coachen är att plocka loss bromsen helt, stoppa i ett ordentligt skruvstäd och kallbocka med ett långt rör.

Jaa alltså. inte helt lätt att byta bara stoppers på FKS/P serien av vad jag har förstått det. Det verkar som att du får byta hela bottenplattan och bara ha kvar dildodelen då. Eller så kan du göra som 89% gör med dessa.....BÖJ DOM!

Jag ska köpa breda istf. att böja till bromsarna på mina FKS185 när mina RP112'or kommer. Böja är inga problem om man tar det lugnt och har vettiga verktyg att jobba med. Men med tanke på att breda reservbromsar finns (inte nödvändigt att byta hela bottendelen!), så kommer jag bara plocka ut de smala och sätta in ett par breda!

Carled sa:
Jag ska köpa breda istf. att böja till bromsarna på mina FKS185 när mina RP112'or kommer. Böja är inga problem om man tar det lugnt och har vettiga verktyg att jobba med. Men med tanke på att breda reservbromsar finns (inte nödvändigt att byta hela bottendelen!), så kommer jag bara plocka ut de smala och sätta in ett par breda!
Ni skulle gjort som jag, köpte upp ett lager P18W från conrad när dem kostade 200€ paret.
Bromsbredden ligger på passande 112mm :D:D:D

Byta ut bromsarna på en FKS är en dålig idé. Jefla råttfällor det där, skruvar du av bromsen får du aldrig dit den igen. (Den är fjäderbelastad och klurig att få dit igen. Det GÅR, men det är inte kul.)
Finns en bra guide på TGR om att bocka FKS:er, googla upp den. Tror den bockas bäst med kallbockning med en gammal avsågad stav.

Jag köpte ett par nya 155 och ett par nya 185 för typ 1200:- styck hem till dörren. Fyller mina behov!

Är jag den enda som inte hade något som helst problem med mina bromsar?!? Iofs böjde jag skitlångsamt och småjusterade bredden fram och tillbaka, men i och ur var inga som helst problem! Grejen är att montera ihop utan fjäder, och sedan panga in fjädern ovanifrån med en hammare/slägga och något runt 1-2cm som leder ned kraften på fjädern (jag använde ett högtryckstvättsmunstycke). En välriktat hårt slag får ner den! Som sagt, TGR-guide-tråden kickar rumpa!

Carled sa:
Jag köpte ett par nya 155 och ett par nya 185 för typ 1200:- styck hem till dörren. Fyller mina behov!

Är jag den enda som inte hade något som helst problem med mina bromsar?!? Iofs böjde jag skitlångsamt och småjusterade bredden fram och tillbaka, men i och ur var inga som helst problem! Grejen är att montera ihop utan fjäder, och sedan panga in fjädern ovanifrån med en hammare/slägga och något runt 1-2cm som leder ned kraften på fjädern (jag använde ett högtryckstvättsmunstycke). En välriktat hårt slag får ner den! Som sagt, TGR-guide-tråden kickar rumpa!
Stämmer bra. Enkelt ibland går en på nerverna ibland..

är det nån som kommer ihåg vad ni hittat nån bra guide? jag har aldrig fattat tgr's forum o får inga vettiga träffa när jag googlar.

Det där är den absolut bästa, tänkte länka den själv... Ett tips är att ha så passande rör som möjligt när du böjer. Desto tunnare, smalare och längre (men samtidigt styvt), desto bättre!

Tillbaka
Topp