emilfalun
Medlem
Bredare stopper på äldre Diamir Freeride?
Jag har ett par Diamir Freeride av den gamla (grå/gula) modellen som jag tänkte sätta på ett par nya Dynastar Legend Sultan 85. Originalstoppern blir förstås för smal för skidornas 85 mm i midjan. Fritschi säljer ju lösa stoppers i olika bredder, men enligt den information jag har fått från generalagenten, Fritschi och de flesta butiker skall den stopper som säljs nu INTE vara kompatibel med de äldre bindningarna. På en nätbutik uppgavs att det gick att modifiera stoppern på något sätt för att få den att passa ändå.
Någon som har erfarenhet av att byta till bredare stopper på gamla Diamir Freeride? Känns dumt att chansa eftersom nya stoppers ändå går på en femhundring. Det skulle möjligen gå att bända lite till på de gamla bindningarna, men de är redan lite tilltygade så det skulle vara schysst att ha nya i vilket fall som helst.
Tacksam för tips/synpunkter/erfarenheter.
EDIT: Stavade som en kratta.
Någon som har erfarenhet av att byta till bredare stopper på gamla Diamir Freeride? Känns dumt att chansa eftersom nya stoppers ändå går på en femhundring. Det skulle möjligen gå att bända lite till på de gamla bindningarna, men de är redan lite tilltygade så det skulle vara schysst att ha nya i vilket fall som helst.
Tacksam för tips/synpunkter/erfarenheter.
EDIT: Stavade som en kratta.
Senast ändrad: