Briancon/Serre

schnee

Ny medlem
Briancon/Serre
Tja!

Funderar på att åka med Nortlander till Serre på en sista minuten, och märkte att man bor i Briancon. Någon som har erfarenhet av att bo där, är det jobbigt att ta sig över till Serre 1400? Mycket liftköer på morgnarna? Vad är det för by? Finns det bra skidåkning på Briancon-sidan?

Tack på förhand!
 
Briancon/Serre
Du har tur!
Var i serre chevaliere och firade nyår 2000, systemet är skapligt stort och näst sista dagen så ville vi utforska "andra sidan", herrejösses, det var suverän åkning och mindre med folk, nästan nya kabiner. Vipps så var vi nere i Briancon.
Briancon är en större ort än serre men mindre fokuserad på skidturism, liftsystemet gick ända ner i byn.
Ha dé.
Lommen
 

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp