Brides Les Bains, någon?

Johan_Karlsson

Ny medlem
Brides Les Bains, någon?
Jag har lägenhet i Brides Les Bains, en by i de välkända Tre Dalarna, på gång. Lägenheten är för fyra personer, så jag söker tre som vill dela. Har den från 4 jan till 26 april. Totalpris: 48000sek (12 laxar per skalle alltså). Om du är intresserad får du skynda dig; måste lämna besked om jag vill ha lägenheten eller inte snarast. Hur jag tar mig dit ner har jag inte bestämt än, antagligen buss eller flyg.
---Värt att veta är att stället har bar och inomhuspool!---

Brides Les Bains, någon?
Jag är mycket intresserad av en sängplats! Du kan väl höra av dig till larsson_daniel_@hotmail.com och kanske skicka lite mer info.

//Daniel

Brides Les Bains, någon?
Vill garna komma ivag till alperna under sasongen... Ar dock inte sa haj pa de olika orterna. Skulle va glad for lite mer info darfor samt om du vill beratta lite mer om dig sjalv..

Sjalv ar jag en glad 19arig tos fran Goteborg. Ar for tillfallet i Cambridge och pluggar engelska men det bar av hemmat igen om 2 1/2 vecka. Sen ska det firas jul och sen skulle det vara lagom att ge sig ivag igen... Vart? Nan skidort saklart! For skidor ar ju bland det basta som finns!

Later som ett ok pris a sa sa jag skulle vara glad om du horde av dig... antingen har pa freeride lr till mail: petralagerkvist@hotmail.com

Brides Les Bains, någon?
Ohoj! Är mkt intresserad av en slaf, kan dock inte åka förrän i slutet av jan. Betalar naturligtvis för hela perioden ändå. Hör av dig om dörren är öppen. fetingerik@hotmail.com eller här på freeride.
/Erik

Brides Les Bains, någon?
var exakt ligger byn i förhållande till mer kända orter i de tre dalarna? vilka skidsystem kan nås och hur lätt?

är intresserad...

Brides Les Bains, någon?
Så du drar till Val Thoréns Johan, lycka till! Hoppas du får en bra säsong!

För övrigt kan jag berätta att Brides Les Bains ligger i Val Thoréns området, närmare bestämt en bit nedanför en av de tre dalarna, nämligen Meribel. Brides Les Bains ligger 600 m höjd och det går att ta lift direkt till Meribel torget från byn. Och när man väl är i Meribel, ja då når man överallt. Courchevel, Meribel, Belleville, Val Thoréns. U name it! Alltså ett guldläge.

Dessutom blir man ju lite avundsjuk när man hör saker som inomhuspool och egen bar....*usch*

Val Thoréns är ett utmärkt val Johan, lite synd att du inte kunde hänga på till Ischgl dock!

Men ha det, och pumpa puder /Skoglund

Brides Les Bains, någon?
Ett bra val.
Men bemärk om man tänker klämma lagg i huvudsak i Val Tho är det alldeles för långt.
Äggliften från Brides till Meribel Les Allues byggdes till OS i Alberville för att frakta upp folk från dalen.
Det tar säkert 2 timmar upp till ex Cime Caron. Det kräver att man är morgonpigg. Jag har för mej att första liften gick upp kl 8. Hem åker man lift ner från den lägre av Les Allues byarna.
Men skit i Valtho. Resten av det enorma systemet 3 dalarna räcker långt. Det är till och med för stort. Man är ju alltid på väg nån stans i stället för att plocka ut russinen ur kakan, Syndromet, det är bättre på andra sidan är väl känt.
Runt Courchevell och Meribel finns mycket fin offpist Bl.a ett antal fina korridorer. Ner mot La Taina finns fin dåligtväder åkning. Det vackra folket i Courchevell har ju jämt skägg att valla sina hundar och beundra varandra så dom åker inte särskilt mycket off.
Från Brides är det endast en kort bit upp till Champagny där liften går upp till La Plagne.
Lycka till

Brides Les Bains, någon?
Hallå Johan!

Jag är mycket sugen på att åka med dig till Brides Les Bains. Om du har något litet skrymsle kvar som man kan klämma sig in i.
Har börjat att tröttna rejält på skolan nu när vintern kommer.
Jag kanske kan fixa en bil med takbox. Pengarna är så gott som ordnade.

Du kanske vet vem jag är? Jag gick på det mycket givande saab-programmet.

Om det finns någon plats kvar så kan du ringa eller Maila
0709626550
mats.a.norrman@telia.com

Mycket intresserad // Mikael //

Brides Les Bains, någon?
tjabba!!
om det nu skulle vara så att någon av grabbarna innan mig skulle hoppa av så skulle jag gärna hänga på!!!
har redan bestämt mig för att jag ska ner till frankrike någonstans!!!
så om någon av grabbarna skulle backa ur skulle jag uppskatta om du tog kontakt med mig!!!

är för övrigt en snart 20 årig kille som älskar att åka skidor....
började "kariären" i sälen fjällen, men nu när man blitt lite äldre har jag vart till alperna!! förra året cham i år tignes och för hoppningsvis brides les bains....

ha det !!
mvh /Emil

Brides Les Bains, någon?
Bodde en månad i brides för två år sen. Byn är ganska död, men billig. Tror det tog typ minst 30-40min att ta liften upp till meribel, men den öppnar å andra sidan före de andra så man kan va uppe vid öppningstid i systemet om man e morronpigg. Jag hade roligast på berget mt Vallon. Dit tar det lite tid för val thorans folket att komma och man kan ha offpisten för sig själv ett bra tag. Är det lite snö så e mt Vallon bara sten... I Brides finns ett litet disco där det på helgerna kommer folk (locals) från moutiers, men de kan bara prata franska. Så om man ska gå ut en kväll kan man ta sista gondolen upp vid 5 till meribel (taxi till meribel e dyrt) sedan strosar man runt där tills de e dags o parta för där fanns iallafall lite folk. Sedan får man ta taxi hem.. Annars va de schysst åkning och en rolig figur som ägde den lilla mataffären. Träffade inga andra svenskar i vart fall =)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp