Brohopp!

• Trådstartare Trådstartare frimert
  • Start datum Start datum
F

frimert

Guest
Brohopp!
Hej!
Jag undrar om det är nån som vet om en bro eller klippa där det är cirka 30 meter ner till vattenytan?
Folk ska ha hoppat därifrån också, för jag vill inte bli den första.
Skulle vara snällt med tips om det är nån som har.
Med vänliga hälsningar.

Brohopp!
finns alltid en massa som hoppt innan dig på broarn men med olika resultat
alnöbron sundsvall... tror dock ingen har hoppat och klarat sig levande.

Brohopp!
japp, vid essingeleden finns det folk som hoppat. typ 8 sjuka ungdomar, för kanske.. 3-4 år sen. först hoppade typ 2 pers, klarade sej galant. sen hoppade en tredje.. och landade på ett betongblock, gick ju sådär. så en fjärde hoppade i och drog honom in till land! jävligt tapper snubbe, en riktig polare. kommer inte ihåg om han överlevde, men där kan du ju allti prova.

Brohopp!
Det jibb-viktor snakade om var nog hoppen från lidingöbron för två år sen... Två av mina polare fick vi reda på skulle hoppa, de hade pratat länge om det är kanske lite drygt 20meter... Vi åkte dit ett gäng polare för att titta på det hela ställde oss på lilla bron 8meter hög de andra gick upp på den stora... Först hoppade den ena klarade sig fint klagade bara på lite värk i fötterna som är förståligt, sedan hoppade den andra strax efter landade i en "sittande" position, skriker att han inte känner sina ben att han inte kan simma iland själv, han landade inte på någon betongblock men aftonbladet skrev det... då hade han dött.... Jag hör vad som händer slänger av mig lite kläder å hoppar ner i vattnet simmar med han på ryggen hundra meter och lyckas sedan dra upp honom på ett av brofundamenten till den lilla bron... 112 rings och det blir ett jäkla pådrag, bron stängs av brandbilar poliser och ambulanser. Polarn knäckte än av de nedre ryggkoterna efter mycket rehab vila och smärta så är han idag så pass återställd att han kan gå utan problem men inte göra allt som han gjorde innan... Så ta det försiktigt så länge man landar rakt med kroppen ska det inte vara några problem men med höjder upp emot 20-30 meter ska man tänka efter en gång extra innan...

Brohopp!
han som har världsrekordet i höjdhopp landa på skjärten... han fick inga allvarliga skador förutom att den blev helt blå

Brohopp!
Undersidan av västerbron går bra, det har vi provat men inte så högt, man kan välja höjd genom att klättra längre in under bron för att komma högre. Vi var på södermalmsidan och i och med att du har smedsudden med tillhörande sandstrand så kan det nog vara lite grunt på kungsholmen.

Brohopp!
Jag har redan klarat av höjder upp till 22 meter och letar allt mellan 22-30 meter.

Lidningöbron är alltså inget alternativ om den "bara" är runt 20m.
Och hur ser det ut efter essingeleden, är det många broar där? O vet ni hur höga dom är? Blir väl att ta sig en rajd i sommar o kolla.

Brohopp!
30 meter, skurubron e 32 om vi ska vara såna idioter å där har folk hoppat med våtdräkt ialla fall å så ett fyllo(på vintern)... men som sagt skuru bron funkar nog finnemang.

Brohopp!
Det går nog överleva rätt höga höjder med lite tur ;)
Men uppemot 30 meter vill man inte landa mycket fel.
Från 22 meter landade jag pyttefel och fick ett knallblått lår som smärtade i 2-3 dar.

För inte så längesen såg jag en indier hoppa med huvudet före och landade i en sittandes position uppochner från 36(!!)meter. Han gick därifrån utan problem. Har för mig att det var världsrekord från högsta höjd med huvudet före.

Brohopp!
tjena finns ett ställe i örnsköldsvik där det finns klippor så det räker och blir över åt dej=) det stället heter skurubban.

Brohopp!
Nja, skulle nog ha en jävla tur om hon landade någon annan stans än på marken skulle jag säga...

Smögenbron kan du hoppa från, det är farled under så det är djupt (Akta båtarna bara..) Polarens lumpenpolare gjorde det på fyllan, sådär klipskt. 36 meter om jag inte mins fel.

Brohopp!
ni kan göra som min farmor gjorde när hon va ung, det var visserligen från tian. men i alla fall så hoppa hon upp på en killes rygg o så hoppa de från tian. ganksa roligt om man tänker efter, när man ser henne kan man akdrig tro att hon gjort sånt. stål farmor säger ja bara ;)

Brohopp!
Angående den där flygvärdinnan tror jag det var så att hon befann sig i stjärtdelen av flygplanet som slets loss och han åkte ner med den, och hon hade brutit så gott som alla ben i kroppen.

Brohopp!
Angående det där med flygvärdinnan så var det inte alls så. Det var fritt fall från 10 000 meter. Men det spelar ingen roll om det är 10 000 meter eller 1000 meter.. efter ett visst antal sekunder kommer du upp i maxfart på 200 om du ligger på mage..

Brohopp!
frimert sa:
Angående det där med flygvärdinnan så var det inte alls så. Det var fritt fall från 10 000 meter. Men det spelar ingen roll om det är 10 000 meter eller 1000 meter.. efter ett visst antal sekunder kommer du upp i maxfart på 200 om du ligger på mage..
Fel, fel, och återigen fel.

Flygvärdinnan, Vesna Vulovic som hon hette (heter?), jobbade ombord ett DC 9, vilket i januari 1972 exploderade på 33000 fots höjd. (10000m)
Hon föll i vrakdelar, vilka sedan landade på en snötäckt sluttning.
Hon var den enda överlevande, svårt skadad och förlamad från midjan och neråt. Dock återhämtade hon sig fullständigt efter incidenten.

För övrigt tar det ungefär 15 sekunder att nå "terminal velocity", och under den tiden faller du ungefär 600m. Detta om du ligger på mage som ett X. Då kommer din fallhastighet att nå ungefär 200 km/h.

Högsta helt fria fallet (utan vrakdelar o.dyl.) är en viss I.M. Chisov, som 1942 föll ungefär 22000 fot (6710m) och landade i en snötäckt ravin. Även han svårt skadad men överlevde.

Annars tänker jag bara sucka än en gång åt alla dessa självutnämnda "experter" som har så förbaskat mycket "kunskap" om att hoppa från si-och-så höga höjder. En massa historier om "andra som har hoppat", men inget att egentligen backa upp det med.

Jag har hoppat mycket i mina dagar, och tycker att jag verkar vara en av de få som faktiskt har något vettigt att säga i frågan. Tragiskt egentligen, vore trevligt med flera duktiga hoppare.

Brohopp!
frimert sa:
Det går nog överleva rätt höga höjder med lite tur ;)

För inte så längesen såg jag en indier hoppa med huvudet före och landade i en sittandes position uppochner från 36(!!)meter. Han gick därifrån utan problem. Har för mig att det var världsrekord från högsta höjd med huvudet före.
Hur fan lyckas man med det?

OnT: Det är inte bra att hoppa från sådana där höga höjder!

Brohopp!
på min polares land finns en skön 30 meters klippa. Jag har aldrig hoppat där, två dödsfall avskräcker mig lite. Det är nämligen en ytterst liten punkt där det finns tillräckligt djupt vatten där. Det första däödsfallet var det en kille som hoppade snett och drog rakt in i klippan nedanför. För den andra gick repstegen upp sönder och han ramlande bakåt.

Brohopp!
JesperH sa:
han som har världsrekordet i höjdhopp landa på skjärten... han fick inga allvarliga skador förutom att den blev helt blå
han fick troligen ett skapligt lavemandg med.

har också för mig att hopp från 15 m kan vara skadligt för njurarna, kör med njurbälte om ni kan.

Finns 2 gamla kalk brott utanför örebro, har inte namnen i huvudet men det ena är 8m och det andra 26m. Riktigt nice.

Tillbaka
Topp