Brohoppare avled...

Brohoppare avled...
ajj då... men kolla på den andra länken så står de(i övertexten) att han avled, å i sissta meningen står de att dom inte vet hur allvarliga hans skador e!

Senast ändrad:
Brohoppare avled...
Han var under vattnet ungefär 15 minuter läste jag nånstans, sen lär anledningen till att han inte kom upp ha varit att han landade rejält illa.

Jag menar, först skada sig rejält av smällen och sen en kvart under vatten. Fy fan... Det kan inte ha varit nån höjdare om han var vid något som helst medvetande.

Brohoppare avled...
MarkusO sa:
Han var under vattnet ungefär 15 minuter läste jag nånstans, sen lär anledningen till att han inte kom upp ha varit att han landade rejält illa.

Jag menar, först skada sig rejält av smällen och sen en kvart under vatten. Fy fan... Det kan inte ha varit nån höjdare om han var vid något som helst medvetande.
Det verkar orimligt att han var under vattnet i 15 minuter eftersom hjärnan tar skada redan efter tre minuter utan luft... på så vis borde han har varit stendöd efter 15 minuter... det står även i den artikeln från den översta länken att han hittades relativt snabbt av dykare...

Brohoppare avled...
jag läste att han landade på ryggen, han stod längst upp på bron och lät sig falla på rygg.

det är så jävla trist att en lek ska sluta på ett sånt sätt :(:(

Brohoppare avled...
poffe89:

Han var död när de hittade honom, men de lyckades "få igång viss hjärtverksamhet".

Aftonbladet skriver iofs 7-8 minuter, vilket då istället kan ses som sjukt kort tid med tanke på att dykare ska fram till platsen och dessutom hitta killen under denna tidsperiod.

(Världsrekordet i statisk apnea är för övrigt numera 9 min och 8 sek (Tom Sietas), så att säga att hjärnan tar skada efter 3 minuter kan vara en lite för grov generalisering. Sietas lär ju ha varit helt oberörd efter 3 minuter iaf..)

- jag släpper denna tråd nu, med respekt för den avlidne. RIP.

Brohoppare avled...
Brohoppare avled...
noa_julin sa:
Deespin sa:
Ja visst är det synd att han dog, men jag tycker ändå att tråden är lite onödig. Det dör folk hela tiden och om folk skulle göra trådar om alla så skulle det bli ganska fullt..

Tex http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1109261,00.html

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1109439,00.html
Är förmodligen för att vissa på fr gillar att slänga sig från broar?
Det finns mycket folk på freeride gillar att göra..

Brohoppare avled...
Det är vid mig, mycket tragiskt och det va ju under festivaldagarna:( R.I.P.

Brohoppare avled...
poffe89 sa:
MarkusO sa:

Det verkar orimligt att han var under vattnet i 15 minuter eftersom hjärnan tar skada redan efter tre minuter utan luft... på så vis borde han har varit stendöd efter 15 minuter... det står även i den artikeln från den översta länken att han hittades relativt snabbt av dykare...
han kanske inte sjönk under ytan direkt, sen är endå 15 minuter rätt snabbt om man tänker på att dykarna ska dit å allt åxå

Brohoppare avled...
Oj vad många ggr jag har tänkt hoppa den bron! Nu blir de nog inget av me det... (skulle visserligen fegat ur ändå)

R.I.P

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp