Brukar man få kontant betalt.

splendid

Ny medlem
När man jobbar i tex st, anton som jag ska till i vinter, hur är de med betalning av lön och så. Får man den kontant (vitt/svart?) och om de betalas in på ett konto, vill de isf ha en österrikisk bank då eller är det ok att köra med hederliga swedbank :)

vet du... jag har faktist ingen aning! MEN jag tror de beror på var du ska jobba, är de någon framgångsrik kedja som tex ett hotel så får du antagligen in de på kontot skattat och klart, men är de någon liten resturang o du bara ska diska så finns de nog en sannorlighet att du får de i näven.

Jag fick betalt i cash. Dock gratis att skaffa bankkonto med tillhörande bankkort som du lätt sätter in pengarna på. Länge leve österrike.

Allt e beronde på vad du jobbar för de flesta jobben som ägs av österrikare e svart finns flera anledningar till det de vill inte betala skatt de vill inte visa hur många som jobbar där konkurans och de vill kunna sparka dig om du skulle krångla med dem... Men om du skulle få jobb på ett hotel så fixar de i regel allt åt dig med månads betalning skatter och annan skit... se till så du får en försäkring bara!

Tillbaka
Topp