Bumma hela livet?

IvanTheMan

Medlem
Bumma hela livet?
Här sitter man i regnet och längtar efter snön i alperna som man precis kommit hem från. Konstaterar att det e 1 och et halvt år kvar på gymnasiet dvs nästan två år kvar tills man kan dra och säsonga nånstans...Nu ställer jag mig genast frågan...Varför inte stanna där nere öppna nån affär och bara åka skidor...inte dra hem efter en ynka säsong för att plugga tjäna stålar bli en svensson och allt det där. Just nu känns det lockande att bara köra sitt eget race, skita i vad sman BORDE göra och bara dra lixom...
Är jag en romantiker som är ute och cyklar och inte riktigt fattat vad man ska göra här i livet, eller är jag nån som funderar på att göra det många vill, men få vågar???
nån som har nåt bra svar eller som delar samma uppfattning?
en som e trött på vardagen....

Bumma hela livet?
Finns ju en del som lyckats med det där... Pelle Lång o Skiiers Lodge tex. Självklart ska du köra ditt eget race! Önskar jag hade haft den insikten så tidigt...

Göra det man trivs med är a och o i livet!

Bumma hela livet?
Absolut inte! Det jag menar är att jag kanze inte skulle gjort en del saker som jag gjort på samma vis. Inget jag ångrar så men...

Bumma hela livet?
Klart att det optimala vore att öppna eget, anställa ngn och bara pumpa puder själv. Men det finns ett par hakar

1. Kapital
2. För att få flis om man inte har föräldrar från Strandvägen behövs en affärsidé att visa för ett Venture ftg, eller din lokala bank.
3. Kunskap och kontakter inom branschen
4. Ett eget ftg kräver mer tid än man tror = mindre åkning.

Tanken är god men tyvärr krävs det mer än man tror för att starta ett vinstdrivande företag, eller vafan kör på du lever bara en gång!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp