Bumma i Italien...

Bumma i Italien...
Man skulle ju kunna lägga upp det här som en kontaktannons istället... Men inte.

Jag tänkte åka nästa säsong i italien, inget jättebestämt ännu, men Aostadalen någonstans skulle vara trevligt om inte annat för att det finns många system som är lätttillgägnliga.

Jag letar nu efter någon/några att åka dit med. Vi drar i mitten/slutet på december och kommer tillbaka i slutet på mars/april/maj??? Vad som passar och pengarna räcker till.

Jag åker gärna dit där det inte finns så mycket annat folk, förra året var det 2 amerikaner som säsongade på samma ort som mitt gäng på tre glada svenskar... Grymt bra med snö innebär det!

Lite kort om mig eftersom tanken är att kunna åka ihop:

~1500 skiddagar, åkt sen jag var 4, tävlade lite när jag var mindre men inget som märks idag. Åker offpist i alla väder och snötyper, en timmas promenad är en glädje om man kommer åt ett bättre åk. Tar ofta en öl eller två men krökar sällan till... Jag har mycket vana av laviner, säkerhet och snö utanför pisten, har praktiserat såväl första hjälpen som grävt upp svårt skadade männniskor ur laviner.

Jag är ingen EXTREM-skidåkare jag vänder lika ofta som jag åker ner, jag uppskattar naturen lika mycket som åkningen.

Bonus om vi åker ihop är att jag är uppe och gör frulle till alla på morgonen ;-)

Min budget inklusive allt är ~30` jag jobbar eventuellt i Italien som bartender, men är ingen klippa på något annat språk än engelska... SÅ troligast är helt enkelt att jag INTE jobbar :-)

Ingen större mening att svara här maila mig direkt istället om du inte bara ska komma med dom vanliga intetsägande humorlösa kommenterarerna som brukar dyka upp i det här forumet.!

Och ja, det är helt ok om det är din första säsong eller om du gjort 20 stycken, du aldrig stått på ett par skidor eller är trefaldig världsmästare i extremskidåkning... Men det bästa är kanske om du är varken eller?

Vi bestämmer ju inget nu heller... Tänkte bara se om det finns några som är seriösa och liksom jag inte har någon att åka med iår... För jag åker själv annars, har man ju gjort innan :-)

Bumma i Italien...
Det kan ju vara så...att det är du som är Jason med hockey masken...så man blir ju lite skraj...liksom...

/skidpryot - inte så tuff längre...

Bumma i Italien...
mohaaahaha... avslöjad. Nu måste jag skaffa en ny identitet igen! Den här gången kommer jag dyka upp som eran trädgårdsmästare i villaområden som Danderyd i Stockholm.

Röva bort era barn och jaga topplessa tonåringar! finns det några tjejer som badar toppless fortfarande, förutom tuttparken då, eller har alla blivit pryda?

Bumma i Italien...
Käre Jason, topless i Danderyd...nja...

...om du däremot vill stadga dig, med ett litet kex i 20 års åldern, som har en farsa som kan garantera dina säsonger i alperna X antal år framåt...lämna yxan hemma...på med tighta jeans...rosa skjortan...vi snackar solbrillor från gucci...slickat hår...caaaab...liksom...(du måste ha en stickad tröja över axlarna)...Danderyd is your place...

...för topless sök söderut, typ Tylösand...eller nåt...skulle nog skippa yxan där också...

...men om du vill ta yxan med...åk till Åre...där finns mycket att göra...

/skidpryot - bor på Elm street...

Bumma i Italien...
hmmm... väldigt lite topless i Tyle iår. Undrar om jag passar i rosa. Blir lite som urtvättat blod, typ ]8-}

Gucci??? Är inte det sån där bögparfym? Dom gör ju varken skidor eller klätterutrustning iallfall...

Elmstreet, thats back in my neighbourhood... Du ska inte med till Italien och röja då??? rakbladshand och yxa kombinerat kan nog kicka rätt hårt!

Bumma i Italien...
Jag kan lära dig om laviner :-)

Visst finns det häftigare åk i frankrike, men jag lovar att man kan bli rädd i italien också.

Men jag är öppen för förslag, bara det inte är en ort jag varit på tidigare... Och italien har jag inte åkt så mycket i.

Bumma i Italien...
Skämt åsido...frestad att hänga på faktiskt, men jag vet inte om kommande säsong blir en skidsäsong. Det är möjligt att det blir surfbum nästa vinter...eller surf-och-skidbum...eller bara skidbum. Jag jobbar just nu som en tok, så nånstans blir det i vartfall...är som synes kluven...surf eller puder???

Aostadalen...(om jag inte är helt ute och cyklar)...är inte det lite av ett skidbestignings paradis? Det skulle iof vara ballt, jag har länge tänkt att låta montera på randonne bindningar på mina old and beautiful bandit xXx. Är ingen randonne expert på något vis, men om det blir skidbum blir det nya lagg...så är det bara...

...men om jag får bukt på rösterna i huvudet, så hör jag av mig...tills vidare lycka till!!!

Till alla som vill lära sig mer om laviner, men inte har möjlighet att komma iväg på en lavinkurs...lite sommar läsning...(väldigt bra böcker)

STAYING ALIVE IN AVALANCHE TERRAIN - Bruce Tremper
AVALANCHE SAFETY - Tony Daffern

För er som kan komma iväg, kan jag varmt rekomendera STF:s lavinkurs grund...man blir ingen expert, men får en knuff i rätt riktning.

/skidpryot - superhjälte som räddar topless brudar...

Bumma i Italien...
Skulle ju bli ett vackert par! EN som hör små röster i sitt huvud och en som har en stor fet yxa hängd över axeln. Båda skrikandes efter topplessbrudar...

Jo men det låter som en rätt normal säsong.

Grand Paradiso ligger vid Aosta och måste besökas!
Grand st Bernadino har bissart häftig åkning på gränsen till Schweiz.

Cervinia, Bormio, Kormagör, Alagna... pick a place to live in.

Finns fler än så, men lite fallhöjd kan ju vara trevligt...

Tillbaka
Topp