Bungee lina (Banshee bungee)

Varför kollar du inte runt på kända hemsidor som säljer snowboard/skidprylar? Orkar du göra någonting själv?
Du ska fan i mig inte ha någon om du inte orkar göra detta!!!!!!

Om ni ska göra en hemmagjord bungeelina så kommer det inte bli bra. Sluta snåla och betala ~2000 spänn för en riktig. Om du inte har råd så gå ihop med några polare som lägger lite vardera!

Om man behöver fråga om det så borde man seriöst köpa en ny banshee.
Är väl inte svårt att fatta att man behöver gå och köpa några bungylinor som man tvinnar ihop, även köpa ett wakeboardhandtag.
Resten kan ni försöka klura ut själv och btw: All info ni behövde fanns i min länk...

God jul och hör sen!

Läste på NS att man kan ta cykelslang och klippa av på mitten typ 10 st slangar
och svetsa (:s) ihop Hur låter det?

Kebabmannen sa:
Läste på NS att man kan ta cykelslang och klippa av på mitten typ 10 st slangar
och svetsa (:s) ihop Hur låter det?
Jag har hört tidigare att det går att använda cykelslangar för att göra en bungee, men tror det skulle vara bättre att knyta ihop än att svetsa?

Men att trä på enden på varje slang så att de sitter ihop och sen värma ihop dom

borde det inte gå att köpa/få såna där gummi rep typ, som man drar fast mattor mot väggarna med och sen typ ha 3 stycken och fläta ihop. sen bara fixa ett handtag till de? :)

När en bungee är utspänd max är det rejäla krafter som drar i den. Så bygger du egen bör du lägga stor vikt vid bra fästen. För släpper dom när den är utspänd kan jag garantera fruktansvärd smärta.

När jag och mina polare gjorde en så tog vi en gummi lina som man ska ha typ el ledningar i :D
den funkar fint fint fast man blir lite svart på handskarna...;)

finns det inte gummi linor att köpa på t.ex biltema,jula osv? och hur tjocka skulle en lina behöva vara? om man nu ska ha tre.

har nu gjort själva linan men utan handtag, så undrar en sak....går det fortare om man gör längre eller om man gör "bredare" med tanke på att det går ju fortare med en riktig bangee som är 20 ft än den som är 10 ft men samtidigt så
blir en "bredare" hårdare/mer spänd så att säga....och det leder ju också till mer fart

Bredare lina (fler linor?) leder till en högre fjäderkonstant, vilket gör så du kommer accelerera snabbare men det kommer vara jobbigare att gå tillbaks med linan. Med en längre lina är det nog inte lika jobbigare att gå, men du behöver gå mycket längre, och du kommer nog inte upp i samma fart heller, skulle jag tro.

Snödjup

Tillbaka
Topp