Bunnyhop?

G-bmx-T

Ny medlem
Bunnyhop?
tjena när jaggör mitt bunnyhop med min dirt kommer jag nästan inte upp nånting gör jag fel ? jag welar upp på bakan och sedan kastar jag mej fram och fösöker få upp bakdäcke´t men det funkar ej bara nn halv centimeter så´vad gör jag för fel

Bunnyhop?
kolla på snubbar som kan bunna å försök göra likadant, tar ganska lång tid innan du lär dig ordentigt men när du kn det så är det skitlätt att bara hoppa högre å högre..

Bunnyhop?
Din dirtcykel menar du? när jag bunnyhopar så rycker jag upp styret, efter det så typ rycker jag upp benen. Svårt och förklara, men titta på lite filmer på tex. Youtube så ser du ju hur vissa andra gör. Sen är det bara ut o nöta...

Bunnyhop?
Jag är långt från expert på området, men jag lägger över vikten mot bakhjulet, drar styret mot bröstet hårt som f*n, kort därefter/samtidigt trycker jag ifrån med fötterna. Sen följer bara cykeln med upp. Det var lättare för mig att hitta tekniken om jag stod stilla på asfalt och låste bakbromsen. Sen tror jag att det är så att du kan aldrig hoppa högre än du lyckas lyfta framhjulet i början.
Men men, jag är inget ess när det gäller MTB...

Bunnyhop?
om du ska komma me en bra höjd får du dra upp hojjen så den nästan står rakt upp och sen så kasstar du fram hela vikten å så e du över 60 cm helt plötsligt:D

Bunnyhop?
Det handlar inte om kraft/muskler det handlar bara om teknik.

Träna så kommer det automatiskt :)

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp