Burton Baron

kwagga

Ny medlem
Burton Baron
Jag funderar på en Burton baron.
Nån som åkt med den som vet om den är mjuk eller ej.
har vart i affärer o kollat på brädor här i Lule och dom är lite för hårda i min smak

Burton Baron
Det är en custom men 3cm bredare för stora fötter... du skall ha den om du har över stl 44. Den är medelmjuk för allroundåkning.

mvh

//nick

Burton Baron
som du vet (???) har Burton olika siffror för att visa vilken flex/snärt/hårdhet/känsla en bräda har.

1 är mjuk som smör i solksken och 10 är hård som diamant från en sydafrikans gruva.

är detta helt rätt då frågar du ?

det beror ju givetvis på vem du är, din vikt och hur pass aggresivt du kör.

jag körde på en Dragon (03) (hårdhet 8) och den var helt sjuk grymt stabil och galen att köra på. så fort man slappnade av så fick man ont i fötterna... där var man verkligen tvungen att FETTA på för att den skulle kännas skön att åka med.. jag använde den endast till att åka fort och stort med..

men när jag körde en Custom-X (05) (hårdhet 8) så kändes den bara helt perfekt och inte alls lika hård och galen som draken..

Sen har jag kört en UnInc 154 (05) (hårdhet 7) och den fick man också ligga i för att något skulle hända, men inte på samma sätt som med Custom-X brädan..

Nu tänker du ju på Baron som också har hårdet 7 på burtons skala, vilket borde innebära att den inte alls e så mjuk som lill_banck säger att den är..

vi snackar ju om vikt också.. väger du 60Kg så kommer den att kännas HÅRD ... väger du 95Kg och kör på samma länd så kommer den att kännas Mjukare... det e ren fysik ju..

MEN... en Burton Baron är INTE mjuk. den har en hårdare feeling precis som en Custom eller UnInc..

skall du ha en mjuk och skön bräda för större fötter så titta då på Royale (6) och Cruizer (wide) som har (5)

:)

Burton Baron
ops....

såg inte att du skrev medelmjuk ...

men jag tycker fortfarande att den e hårdare än medelmjuk..

1-3 smör
4-6 mjuk
7 hård
8 kolfiberkänsla

:)

men detta är ju bara min a åsikter givetvis.. alla tycker olika..

/Kalle

Burton Baron
ok. eftersom jag har kring 42-43 valinga skor så tänkte jag mig en bredare bräda.
hade en burton freedom 51 förr och den var stenhård som en planka och skona kom utanför brädan.
rätt störande om man svängde hårt lr kom snett i pipe så tårna tog i.

ok ska kolla Cruizer o se vad de är.
fan att de inte finns nån affär här i lule som säljer brädor. stadium o inter sport osv är ju bara skit

Burton Baron
Alltså med 42-43 behöver du knappast en Baron. Det borde räcka med en bräda mellan 25.0 och 25.5. Självklart kan du köpa en Baron om du gillar breda brädor, det gör jag, men många vill ha så smal bräda som möjligt till sina fötter och då anser jag att du kan komma undan med smalare när dina fötter inte är större.

Jag håller inte med Pinn om hårdheten. Jag tycker att Baron är rätt mjuk och tycker det ännu mer när jag åker på den (jag väger ca 88).

Här kommer tre grymma förslag:

Glissade Griffin 161 http://www.glissadesnowboards.com/griffin.html

Compatriot Freedom Fighter 162 http://www.compatriotsnowboards.com/Boards/162.html

Trilogy Arts BMF 162 http://store.trilogyarts.com/16bigmofr.html

Lycka till med köpet!

Burton Baron
edit..:

Pinn (jag alltså) väger bara 68kg

:) så den har shysst "hårt" flex för mig

men inte för dig din lilla tjockis hehe (humor alltså) 88 kg .. damn ,, stora musklekillen asså ;)

;)

Burton Baron
Muskelkille och muskelkille:D Jag är 187 lång så 88 är inte så mycket för mig, men nån liten bilring och ett par små kärlekshandtag kan jag lätt avvara om nån är sugen;)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp