som du vet (???) har Burton olika siffror för att visa vilken flex/snärt/hårdhet/känsla en bräda har.
1 är mjuk som smör i solksken och 10 är hård som diamant från en sydafrikans gruva.
är detta helt rätt då frågar du ?
det beror ju givetvis på vem du är, din vikt och hur pass aggresivt du kör.
jag körde på en Dragon (03) (hårdhet 8) och den var helt sjuk grymt stabil och galen att köra på. så fort man slappnade av så fick man ont i fötterna... där var man verkligen tvungen att FETTA på för att den skulle kännas skön att åka med.. jag använde den endast till att åka fort och stort med..
men när jag körde en Custom-X (05) (hårdhet 8) så kändes den bara helt perfekt och inte alls lika hård och galen som draken..
Sen har jag kört en UnInc 154 (05) (hårdhet 7) och den fick man också ligga i för att något skulle hända, men inte på samma sätt som med Custom-X brädan..
Nu tänker du ju på Baron som också har hårdet 7 på burtons skala, vilket borde innebära att den inte alls e så mjuk som lill_banck säger att den är..
vi snackar ju om vikt också.. väger du 60Kg så kommer den att kännas HÅRD ... väger du 95Kg och kör på samma länd så kommer den att kännas Mjukare... det e ren fysik ju..
MEN... en Burton Baron är INTE mjuk. den har en hårdare feeling precis som en Custom eller UnInc..
skall du ha en mjuk och skön bräda för större fötter så titta då på Royale (6) och Cruizer (wide) som har (5)