Burton binningar BETYG

Blayquiz

Medlem
Burton binningar BETYG
Skriv vilka binningar ni har och sätt betyg. Från 1-10
Kan även skriva betyg på de brädor ni ha.
Skulle va bra och veta när man själv söker binningar.

Burton binningar BETYG
Har kört på Burton Freestyle bindningar i en säsong nu och dom känns helt ok för det lilla pris dom kostar. Hel schysst bindning om du bara har 1000kr att lägga på bindingar.

7/10 ger jag dom pga att det inte är världens bästa kvalitet på botten plattan osv.

Burton binningar BETYG
Har ett hopplocka med Burton prylar. En mission platta, team skyback, p1 vristspänne och en capstrap. Bindningarna får en 7 av mig, om 10 är högst, pga jag knäckt basplattan en gång. Förövrigt är bindingarna supersköna!

Senast ändrad:
Burton binningar BETYG
jag har kört burtonbindningar i 16 år... aldrig någonsin har nått gått sönder eller av eller nått..

det sliter väl lite på det smala spännet efter några år och då byter man ut det..

9/10

kör nu för tiden bara med Burton P1 bindningar.. hur sköna som helst för min typ av åkning... chill.. mellow och soft

/Pinn

Burton binningar BETYG
3/10 sköna bindningar men kvaliten är ju tyvärr inget vidare bottenplattor som spricker och straps och spännen går åt som öl på afterskin.

men nu har min custom hållt i flera år efter det att jag bytte ut alla spännen och straps mot warp spännen och straps

mitt råd är att köpa nått annat än burton!

ha det bäst!

Burton binningar BETYG
8/10
Burton CFX

Har hållt jäkligt bra, kört med dom i fyra år, bytt brädor under tiden, men bindningarna har hållt så bra och varit så nöjd med dom så dom har fått fortsätta att följa med. Till i år har jag beställt capstraps som ska på, men det är endast för att testa, tå spännet håller fortfarande fint. Kör ändå ca: 30 dagar på en säsong så lite har dom iaf fått vara med om.

Burton binningar BETYG
kör med burton mission och dom får en 6-7 /10.. detta pga att ett utav strapsen gick av första dagen jag körde i minusgrader.. men efter det har dom funkat hur bra som helst.

Burton binningar BETYG
SombreroSnow sa:
3/10 sköna bindningar men kvaliten är ju tyvärr inget vidare bottenplattor som spricker och straps och spännen går åt som öl på afterskin.

men nu har min custom hållt i flera år efter det att jag bytte ut alla spännen och straps mot warp spännen och straps

mitt råd är att köpa nått annat än burton!

ha det bäst!
Warp:p Nä de märket pallar ja inte. de är ett b märke som gör grjer som ska likna de som är dom bästa moden. warp grejer är alltid de billigaste som finns på marknaden. Avsky warp. men om du tycker om de så e de okej. säg bara som ja tyck. Men åk på å ha kul.
Peace out Johanna!

Burton binningar BETYG
Själv så ja köpt Burton cartel "white antique" och hoppas på att dom är bra:P
Komma höra va mej senare i vintern vilket beyg dom få och + å -

Burton binningar BETYG
vad jag mena med warp var att efter jag har bytt till sånna spännen och strappar så har inget gått sönder för mig tycker jag att det är kvalite i jämförelse hur det var innan.sen att warp inte är ballt och coolt skiter jag i

jo visst att det är livstidsgaranti på bottenplattan men från andra märken behöver man aldrig reklamera en sån sak

ha en bra vinter!

Burton binningar BETYG
SombreroSnow sa:
vad jag mena med warp var att efter jag har bytt till sånna spännen och strappar så har inget gått sönder för mig tycker jag att det är kvalite i jämförelse hur det var innan.sen att warp inte är ballt och coolt skiter jag i

jo visst att det är livstidsgaranti på bottenplattan men från andra märken behöver man aldrig reklamera en sån sak

ha en bra vinter!
Ha inte sagt att ja måste ha snygga märkes binningar. de e bara de. omdu gå in på typ stadium å intersport. de e bara dom som ha warp. för de e de biligste märket som finns te extreme sport typ. de finns te många olika saker. de satsa inte på en ssport utan ha märket i flera sporter å de gör att dom inte kan satsa hårt på en enstaka sport och göra dom produkterna till den sporten bättre. svårt att göra bra produkter om man försöker satsa på flera. då bli de bara skit. ja ah haft många warp grejer bla. snowboard snowboardskor binningar inlines. och dom produkter ha pajjat direkt. binningarna gått sönder så fort de bli lite kyla. och lossna bitar f5rån brädan hela tin, inlinesen ha snöret gått av direkt å sprucke, de e bara några exempel. du kan gärna få se å min kompis bräda som är warp.

Burton binningar BETYG
technine mfm pro. 10/10. Livstidsgaranti på alla delar.

KÖP.

ps. det heter BINDNINGAR, inte "BINNINGAR"

Senast ändrad:
Burton binningar BETYG
Ger Burton Cartel 9/10.
capstrapen är så sjukt skön..
har aldrig haft problem me dem, den enkla delen av spännena på bakfoten (alltså de två delar som bara är som två plastpinnar som man sätter in i själva spännena) har gått sönder två gånger men de e ju för att man knäpper på o av dem hela tiden..

Burton binningar BETYG
Burton Cartel El Habano.. 9/10

så underbart sköna bindningar!
Har dock haft en hel del problem med dom, har bytt massa spännen på dom..
Samt att jag knäckte hela undersidan på bindningen förra vintern.
Har dock aldrig behövt betala för grejerna som gått sönder (bra service burton)

Capstrap är galet underbart ja...

Tillbaka
Topp