Burton Blunt 158 cm, 2011

jonteponte

Ny medlem
Hej!
Dags för ett nytt snowboardköp, och är intresserad av årets Burton Blunt, 158 cm.
Tänkte höra om ngn av er här inne har kört den och är intresserad av er åsikt! Har aldrig haft en rocker-bräda,
och känns som man måste prova det. Kollat runt lite och den verkar ju vara mer av en parkbräda. Jag lever inte direkt i parken, även om jag vill utvecklas där älskar jag även att åka puder. Blir alltid lite pist också.
Är 187 cm lång, väger ca 82 kg..

Är denna bräda bra för mig månne?

Kom med förslag!

piis =)

De dagar jag inte kör skidor så glider jag runt på en blunt bräda, 2010 års modell dock.

Skulle inte rekommendera den ifall du ska köra puder, visserligen är jag 8cm längre än dig, men jag tycker blunt är lite för mycket park för att åka i pudret med, får inte direkt något bra flyt.

Kan dock även vara att jag inte har rätt teknik då jag inte har åkt bräda sålänge.

Kollat något på libtechs modeller? Det jag har hört från folk som har kört på dem ska dem kunna funka till både och om du orkar montera om den efter hur du ska åka.

Summan av kardemumman: Jag upplever förra årets blunt som en parkbräda som funkar i pisten, men det är bara min åsikt.

pz!

åker på en blunt 10', haft riktigt roligt med den
mjuk och flexig bräda som funkar riktigt bra i parken och att leka runt med i backen
gillar burtons v-rocker och gör att den flyter på smooth i pudret, kanske aningen mjuk men så länge du inte bor i backcountryn så lär det inte vara några problem

Låter bra! Har även kollat in Bataleons Goliath, 160 cm, deras TBT verkar också sjukt intressant.. vad tror ni? :lol:

TBT: Jag har kört Riot 155 (dvs true twin) tidigare och jag var nöjd med TBT i ett ar - TBT och brädan i sig hjälpte till i utvecklingen helt klart. Nu till poängen: killen som jag recyclade över Riot:en till testade nyligen Goliath:en (157 eller 158 nagonting) i pisten och gillade den skarpt (förvisso inte svart att spöa Riot med en Goliath i pisten)... men ända - han tyckte brädan var nice!

Skall du flytta om bindningen efter akstil, som DGustafsson föreslog, da är Burton Channel/EST bräda-bindningar... mkt smidigt!

deltab0arder sa:
TBT: Jag har kört Riot 155 (dvs true twin) tidigare och jag var nöjd med TBT i ett ar - TBT och brädan i sig hjälpte till i utvecklingen helt klart. Nu till poängen: killen som jag recyclade över Riot:en till testade nyligen Goliath:en (157 eller 158 nagonting) i pisten och gillade den skarpt (förvisso inte svart att spöa Riot med en Goliath i pisten)... men ända - han tyckte brädan var nice!

Skall du flytta om bindningen efter akstil, som DGustafsson föreslog, da är Burton Channel/EST bräda-bindningar... mkt smidigt!
Låter ju bra, men nu har jag ju ingen channel-bräda, tror det blir burton custom.. eller ska man köra flow? ;)

jonteponte sa:
Låter ju bra, men nu har jag ju ingen channel-bräda, tror det blir burton custom.. eller ska man köra flow? ;)
hehe, ah, där far man ju välja vilket läger man vill campa med.... hmm, vad har flow att erbjuda? mer än som i lördags -> en 14-aring som flög ur sina bindningar hela tiden (men da hade hans föräldrar väl satt honom pa 10-ganger recyclat gods fran 90-talet) :D

Tillbaka
Topp