Burton Boxer

Kaskar

Aktiv medlem
Burton Boxer
Så har det blivit dags att inhandla dojjer och jag är jävlit sugen på Burton Boxer. Dock så verkar ju ingen affär verka ta in dem utan nöjer sig med att kunna ta hem dem åt en. Alltså går det inte att pilla något på dem innan köp. Alternativet är Moto som varenda jäkel har tagit in. Det går väl att köpa på ICA snart.

Har någon erfarenheter av Boxer? Hur pass mjuka är de egentligen? Är det som ett par gamla Stumpy eller går det att få något tryck i dem? Kan det faktum att de är mindre utvändigt påverka vilken bindning jag ska ha? Burton hävdar ju att storlek 45 o större ska ha Large-bindningar men om Boxers är mindre än vanliga skor...

Trevligt med lite feedback så jag vet vad jag ska slå till på

Burton Boxer
Var inne på Top12 i Malmö för att köpa ett par boots, har då för mig att dom sa att Burton Boxer var väldigt mjuka. Dom rekomenderade istället Moto eftersom jag inte var ute efter enbart parkåkning.

Burton Boxer
Ja det är frågan. Jag testade ett par Moto häromdan och tyckte de var ganska hårda. Men det är ju jävlit svårt att få nån uppfattning bara av att snöra på sig grejjerna oxo å inte få spänna i dem i bindning.

Sen är jag ju lite oldschool då mina nuvarande är från 2000. Eftersom jag legat lågt på scenen vet jag inte vad dagens mått för hårt och mjukt är. Men det känns som att det blivit styvare med åren och att det håller i sig.

Burton Boxer
Har ett par Boxer från -06. De är otroligt mjuka och funkar ingen annanstans än på rails boxar och små hopp, då är dem roliga, perfekta om du nöter boxar dag ut å dag in, det är vad jag använder dom för. Men så fort man kommer ut i backen och ska släppa på lite eller åka pipe etc så viker de sig och börjar göra ont. Så jag har även ett par Ion -07, som är 8på skalan gämfört med boxer som e på 4, de ger perfekt stadga för stora hopp, knöliga pister etc =)

Moto är inget jag skulle rekomendera heller, satsa på Hail eller Ruler, kolla förra årets grejer, kanske på hot-zone.tv eller blue-tomato.at . Nånting du ska passa dej för är att köpa för stora skor, de förstör din åkning totalt, har du inte jävligt svårt att trycka ner foten i skon så är de garanterat för stora, innan du snörat får dom gärna ta i där fram också, tänk även på att skor i butik känns hårdare än vad dem kommer göra i backen, dels för att de är helt nya och även för att dem utsätts för en jävla massa mer tryck i backen. =)

Vill du ha tryck i bootsen som du säger borde du åtminstonde satsa på Ruler =) bra prisvärd sko som funkar överallt

Sandgren2

Burton Boxer
Ja det blev ett par Moto ändå. Testade ett par Hail å det var ju som att stå i en hink vatten. Testade Rulern oxo men föll för Moto ändå, Rulern kändes som en skidpjäxa. (åsså sög det väl lite i snåltarmen...) Nu är det bara att vänta på att det börjar vräka ner i Hammarbybacken :p

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp