Burton-bräda

  • Trådstartare Trådstartare Maw
  • Start datum Start datum

Maw

Ny medlem
Burton-bräda
Vilken Burton bräda ska jag köpa. Åker till Val D Isere två ggr per år samt en del i Sverige. Om det går åker jag offpist men ibland blir jag tvungen att harva i pisten så den bör "fungera" där också. Har kollat på Custom, Supermodel, Supermodel X mm eller finns det någon annan Burton modell jag bör titta på. Har åkt i ca 10år och ser mig som en hyfsad brädåkare. Väger 80kg 1.81lång med 42 i skostorlek.
Tack
 
Burton-bräda
En malolo låter som att den skulle passa dig. Själv kör jag på en nitro panthera vilken jag är väldigt nöjd med. Supermodel tycker jag är lite för mjuk men det är väl en smaksak antar jag.
 
Burton-bräda
Det finns många fler brädor än burton. Min favoritbräda på puder är i alla fall allian.
Men om det MÅSTE vara burton så skulle jag nog välja custom. Funkar fint i de flesta förhållanden.
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp