Burton Fusion

hhmmmm

Medlem
Burton Fusion
Läste just i Burtons nya katalog om bindningen burton fusion....det verkar ju asgrymt rent praktiskt att kombinera step-in me en vanlig strap bindning....nån som vet hur bindningen e för övrigt? har dom byggt en bra bindning eller e det bara en ny smart ideé som behöver modifieras innan den funkar bra?
Nån som vet vad den kommer kosta?

Burton Fusion
Varför ska man hålla på och krångla till det genom att göra smarta lösningar så att man kan spara några få sekunder.

Den här bindningen kommer inte bli långlivad så jag tycker att du satsar på ett par rejäla strap-bindningar eller så köper du Flow om du vill spara lite tid.

Dessutom så tror jag att man kommer att slita oerhört på basplattan om man ska knalla på den hela tiden, fånig bindning tycker jag.

Burton Fusion
Dessutom tycker jag det verkar väldigt onödigt att kuna koppla loss båda bindningarna. Hade räckt med att kunna koppla bort bakfoten så hade man sluppit den extra mekanismen på framfoten, även om dom då fått göra en regular- och en goofyversion.

Edit: det smartaste hade varit om man tagit fram ett "kit" med bara basplatta och mekanism och inte sålt dem parvis. Då köper man ett högerkit om man är regular eller ett vänsterkit om man är goofy. Sen flyttar man över sin kompatibla bakkappa och straps från sina gamla Burtonbindningar till den nya Fusionbasplattan. Visserligen kan Burton inte ta ut 3500 kr för dessa men man hade nog sålt en hiskelig massa fler Fusionkits än man någonsin kommer göra med hela Fusionbindningar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp