Burton Garanti / Reklamation på fjolårsmodeller

zleque

Medlem
Köpte en 08 Uninc i julas (alltså en förra årets modell fast helt ny) och undrar om jag har samma garnti på den som om jag hade köpt en 09.

Tycker själv att garantin borde gälla på inköpsdatum (så länge varan är ny) snarare än årsmodell. Är det någon som är insatt som vet om jag automatiskt förlorar ett års garanti för att modellen var ett år gammal vid inköp?

Gå tillbaka till stället där du har köpt den eller maila om och fråga om du köpte den över nätet. Garantin gäller från inköpsdatum och inte när butiken fick modellen. Men det bästa du kan göra är att fråga där du köpte den.

Är den köpt i Sverige ? D¨har du 3 års reklamations tid från inköpsdatum !

jag reklamerade min 08 i vintras och fick en ny un..inc då nollställs garantin så jag fick ytterligare 2 år. De är 2 års garanti från inköpsdatum som gäller.

Jag har andra erfarenheter av burton garanti... Bindningar är dem generösa med och du kan reklamera typ allt. Brädor dock så MÅSTE det vara inom garantitiden (2 år nuföritden?) annars bryr dem sig inte alls...

Kanske jag som hade otur?..

Nosskire sa:
Jag har andra erfarenheter av burton garanti... Bindningar är dem generösa med och du kan reklamera typ allt. Brädor dock så MÅSTE det vara inom garantitiden (2 år nuföritden?) annars bryr dem sig inte alls...

Jag förutsätter att man inte ens försöker reklamera om garantitiden har gått ut:D

Nosskire sa:

Står på bindningarna att det är livstids garanti på alla skador på stommen så det är riktigt fint!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp