Burton ion för små ?

• Trådstartare Trådstartare Jennerfors
  • Start datum Start datum
J

Jennerfors

Guest
Burton ion för små ?
Hejsan alla glada snowboard åkare.

Det är så att jag är på jakt efter ett bar nya boots och har testa många olika och hittade tillslut ett par Burton Ion till ett mycket bra pris.

De var i storlek US 10, Eu 43, i vanliga fall har jag runt 44 Eu på vanliga skor.

Jag prova de väldigt länge i butiken gick runt, drog på mig ett par bindningar och allt. Men efter att ja haft de på mig i ca 20 min så börja det sticka i tårna. Tog då av mig dom och det kändes gudomlig skönt att bli av med dem.

Mina tår gick precis i kanten där fram, kunde röra dem lite granna men dock inte så mycket.
Tyckte det var dom skönaste bootsen ja någon sin har testat och allt kändes perfekt enda till det börja sticka i tårna.

Var dom för små ? Ångrar mig så enormt nu att ja tog ett halvt nummer större i och köpte Burton moto istället, inte alls samma känsla i dom :(

Burton ion för små ?
Inga problem alls, de töjer sig. Har samma skor själv. Gå med inneskorna inomhus, använd de som tofflor så kommer de bli hur bra som helst..

Burton ion för små ?
Jag hade ett par ion i storlek 9,5 förra året och har 44 i vanliga fall på skor.
De var jämnt aningen trånga för mig och jag hade tagit 10 om jag fick ett par nya idag.
Så de blir nog perfekta för dig efter några åk och några dagar när du fått gått in dem.

Grymt sköna boots för övrigt :)

Moton är väl en "billigare" kopia på ion skon så åker du inte jättemycket så funkar de med garanterat hur bra som helst.

Burton ion för små ?
Okey nee i år blir det inte alls mycket åkning för mig.

Skolan måste gå förre någon gång. Ska iaf iväg till Italien och sen så blir det nog några dagar i Åre också.

Kanske ska satsa på att köpa ett par Ion nästa år istället då ?

Töjer de verkligen sig så mycket ?? Så det gör inget att det börjar sticka i tårna ?? Det var ju inte så att jag fick ont i tårna utan snarare att jag fick för lite blod till dom kanske drog jag åt dem för hårt ?

Funderar starkt på att gå tillbaka idag och byta........

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp