Burton Malolo

Hallvar

Ny medlem
Burton Malolo
Är det någon som har koll på denna bräda? Det sägs ju att Malolon ska köras med en kortare längd än vad man vanligtvis har. Kör nu på en Air 161 och är ca 175 cm lång o 75 kilo tung, är det Malolo 158 eller 154 som gäller i så fall?

Burton Malolo
ja tror att du utan tvekan skulle klara dej på 54an, den lyfter dej utan tvekan offpist me den feta nosen o bakmonteringen, då blir du lite smidig också =) onödigt att åka på för mkt bräda

Burton Malolo
Ska du köra offpist så ta 158an direkt, jag tycker nästan det är för kort för offpist iaf. Men är det inte det som gäller är det ju lättare o snurra med 154an. Men 154 blir ju ren park bräda för nån av din size. Ska du cruza runt så 158 lätt.

Burton Malolo
hmm varför skulle man köpa en malolo till parken för? verkar jättekonstigt..

är ju som att äta soppa med gaffel..

verkar skumt att ens disskutera det..
(Även fast Burton hävdar att det funkar över "hela berget")

Burton Malolo
Nja, tänkte snarare på om möjligheten finns att först spåra upp allt puder o sen dra in i parken o köra efter det...allt på samma dag liksom utan att byta bräda...så slipper man lägga ut en massa cash på olika brädor.

Helst vill man ju ha en äkta "quiver-killer" som klarar det mesta. Custom var ju bra förut men nu ska den tydligen vara omgjord till en freestylebräda med låg nos...det enda jag kan se som skiljer den från en Air är väl flexet och material, måtten är ju likadana...

Senast ändrad:
Burton Malolo
.

Fast då är ju Malolo LÅNGT ifrån den ultimata allround brädan...

men det är klart att det funkar, det "funkar" ju ¨andra sidan att äta soppa med gaffel också bara förbannat jobbigt ;-)

Personligen tycker jag att för mig är CustomX:en den ultimata allroundbrädan, den piskar jag puder duktigt med och glider med fart rakt in i parken och drar av en låååång nosepress... och avslutar med flatland 360.. ;-P

Burton Malolo
Malolon har ju bredare nos än tail, just det som gör den lite mer obrukbar bortanför pudret, hitta en bräda med lite set back på stancen bara så funkar den nog bra i pudret om du inte prioriterar puder jäävligt mycket. titta på t.ex Burton T6 =)

Burton Malolo
Ibland tror jag verkligen att sveriges snowboardåkande ungdom inte kan tänka ett enda ögonblick själva och att det enda som gäller är det som man läser på burton.com. Dessutom är parkorienteringen så hård att man tror att det enda som funkar i park är en sladdrig twintip med ett centrerat 64 stance med vinklarna +15, -12 eller nåt.

Varför skulle inte en Malolo funka bra för en repa eller två i parken? För att tailen är två cm smalare än tailen, eller? Det är ju bara att vänja sig vid den lite annorlunda känslan det ger när man åker switch och knappast frågan om att den på något sätt skulle vara "obrukbar bortanför pudret". En snowboard är en snowboard och den går att använda överallt där man vill använda den. Man begränsar sig själv otroligt mycket om man bara läser det som tillverkaren skriver om en produkt och sedan tror att det är någon slags "sanning".

Hallvar: Köp dig en Malolo om du tror på den och gör sedan vad du vill med den. Personligen tror jag stenhårt på brädor av Malolos typ som "quiver killers". Åker själv bland annat på en Lib-Tech Snow Mullet 165 som är en liknande bräda och det är helt klart den mest mångsidiga bräda jag åkt på och om jag åkte park skulle den fungera perfekt även där.

Burton Malolo
notera att jag inte påstod att den är obrukbar utanför pudret, visst det går att vänja sig att åka på den i parken men det är verkligen inte lika enkelt och smidigt som med t.ex en twin bräda. Malolon är skapad för att framförallt köras i puder, svårare än så är det inte. sen köper man bara en bräda som är skapad för den sort åkning man prioriterar

Senast ändrad:
Burton Malolo
Tjena Hallvar!

Spenderar vintern i Whistler och köpte en Buron Malolo 162 när jag kom hit. Är själv 183 lång och väger 78 kg och den går tokigt bra i pisten och offpisten är gudomlig. "powder float"-funktionen (fånigt namn) gör att jag knappt behöver luta mig bakåt även när lössnön går över knäna. Dock kan jag tänka mig att du ska ta 158:an så du verkligen kan använda dig av Malolons fördelar...

Chipp

Edit: Stavning...

Senast ändrad:
Burton Malolo
Mjo... Jag åker inte park alltförmycket men har teståkt en hel del brädor i min nuvarande säsong i st.anton.

Jag har en baron es 164 för puder och seriös pist ökning, hård och mycket åkyta = går fort och är skoj

Unity Pride 159, allround bräda som fungerar överallt, ångrar köpet lite då jag har flera brädor men om jag bara skulle ha en bräda skulle det vara den.

Jag har försökt lära mig hoppa och snurra litegrann och började med min baron es 164 en dag, gick inte alltför bra.. Bytte då till min Unity Pride och monterade 60 cm stance och det gick myyycket lättare. Testade idag en mjum tvintip bräda och det var mycket lättare ändå. Så, visst man kan nog snurra och hoppa med allt men enligt mig är det f*n så mycket lättare att lära sig med en ren park bräda. Angående offpisten på malolo skulle jag tagit modelllen längre :)

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp