Burton Omen 66

mzf5n8

Ny medlem
Burton Omen 66
Är det någon som har testat årets Omen 66:a? Hur är den på lite hårdare underlag? Är den lagom styv? Funkar den att köra ordentligt snabbt med?

/pelle

Burton Omen 66
Om du vill köra fort och kommer köra hårdare underlag så rekomenderar jag hellre Johan 166. Omen är en mjukare bräda, men är dessutom än mindre vridstyv. Otroligt skön friåkningsbräda, och funkar riktigt bra allmountain, men om du vill elda pist och hårdare underlag

Burton Omen 66
Jag köpte en Omen 66:a till slut. Har åkt på den några dagar och den känns mycket skön. Hade inga problem med att den var för mjuk, utan den funkade alldeles utmärkt på både hårt underlag och i höga farter. Personligen tyckte jag att den var skönare än min tidigare Frontier 66:a (föregångare till Johan 66). Och eftersom jag inte verkar förlora något i stabilitet eller grepp känner jag mig nöjd med mitt val. Dessutom är Omen ganska lätt, i allafall lättare än min Frontier.

Först och främst kommer jag att använda den backcountry. När det skall brännas pist och hoppas tar jag fram min två år gamla Balance 61:a.

Ride on.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp