Bussresa till St Anton

HenkeJanzon

Ny medlem
Bussresa till St Anton
Någon som har koll på vilka bussbolag som kör resor till St Anton? Har bara hittat Lion Alpin och av de kan man bara köpa tur&retur billjetter. Hur får ni tag på en bra resa ner? Tycker själv att det blir svårt att få med sig packnignen för en hel säsong på flyget.
Tacksam för tips!

Henke

Bussresa till St Anton
Vad kostade tur och retur via lion...?
Flyg till zürich och sen tåg kommer gå på ~2500 kr med rubbet, snabbt räknat :)

Sportresor flyger ner, vet inte om det har bussar men jag mailar och kollar nu!

Bussresa till St Anton
det enklaste måste, enligt mig, vara att ta tåget ner. man byter tåg typ en gång. sen kommer man ända in i centrala st.anton med tåget..

Bussresa till St Anton
Vi måste byta 4 gånger.... Och då åker vi kl 8 en morgon och kommer fram 13 dagen efter.
Vilket verkar jobbigt, då låter flyg+tåg skönare!

Bussresa till St Anton
Lion är av min erfarenhet ICKE bekvämt dock, fyfan vilken iddi till reseledare dom hade när vi åkte, bussen var aldeles för liten. Benutrymme OBEFINTLIGT och ACn var trasig! Serry jag är inte den som klagar men ska man sitta där ett jävla tag blir det faktiskt jobbigt.

Bussresa till St Anton
Lifta med någon som ska köra ner där.

https://www.freeride.se/carpool/

Då slipper man byta och hålla på.

Time: 12h35 including 09h53 on motorways
Distance: 1193km including 1122km on motorways
Costs
- Toll costs: 31.49 EUR
- Petrol costs: 108.28 EUR
- Road tax cost: 7.60 EUR
Total costs: 147.37 EUR
(Från Helsingborg)

Splittar man det på 3-4 stycken så blir det inte mycket. Fort går det också...

Bussresa till St Anton
Vet någon såhär på rak arm vilket ställe det är billigast att flyga till? Zürich, Friedrichshafen eller något helt annat? Puss

Bussresa till St Anton
Jag har letat runt lite me flyg. Det absolut billigaste jag kan hitta e Air Berlin till Zurich, tror jag betalade 60 E enkel biljett. De tar max 20 kg exklusive skidor+pjaxor, men om man bokar returresa sa far man ta 10 kg extra.

Flyger fran kopenhamn sa om man inte kommer fran skane e det inte till mkt hjalp. Brukar va billigast att flyga till stora flygplatser dock, sa Zurich borde va billigast. Ses i Anton!

Bussresa till St Anton
Jag betelade 1230 kronor för ditresan och 435 kronor för hemresan! Totalt 2 181 kronor med flygskatt och sånt. Flyger från Sthlm - Zürich.
Men sen får man ju ta tåg därifrån också. Men snabbt går det, framme i Zürich på 3h 20 min och hemma i Sthlm därifrån på bara två timmar! Så snabbt och smärtfritt med andra ord.
Betalar gärna lite mer för att slippa komma fram med en ihoptryckt bak som suttit i buss ett X antal timmar och bara lidigt genom det hela :P

But hey, that's just me! ;)

Hoppas det löser sig för alla! See you there! :D

Bussresa till St Anton
1230kr för sthlm-zurich låter dyrt, själv betala jag 630 kr men håller endå med om allt du säger Misskayla...

Bussresa till St Anton
Antagligen för att vi åker ner precis innan nyår, inte direkt billigaste perioden vi valt ;P Men hemresan för 435 kr är ju inte så pjåkig så det jämnar väl ut sig antar jag! =)

Bussresa till St Anton
"Jag betelade 1230 kronor för ditresan och 435 kronor för hemresan! Totalt 2 181 kronor med flygskatt och sånt. Flyger från Sthlm - Zürich."

med vilket bolag har du åkt med då? lät bra :)

Bussresa till St Anton
Finns ruggigt billiga tågresor St Anton-Innsbruck-Köpenhamn .. 40-60E för en sittplats! Jag åkte dock bara det tåget hem men kan tänka mig det går motsatt håll också ..

Bussresa till St Anton
daave sa:
Finns ruggigt billiga tågresor St Anton-Innsbruck-Köpenhamn .. 40-60E för en sittplats! Jag åkte dock bara det tåget hem men kan tänka mig det går motsatt håll också ..
Stämmer! Tog tåg ner och tåg hem förra säsongen, billigaste alternativet helt klart. Sjukt jobbigt med byten dock, plus att det blev 2 timmars försening ner och 4 (!) timmars försening hem. Men fick ersättning för det... Ovanligt bekväma bummare här på freeride tycker jag, ryck upp er lite, trash = billigt = bra ;)

Bussresa till St Anton
Var bokar man Tågbiljett till St Anton? Är det nåt problem om man släpar med sig mycket packning?

Det jag har kikat på är flyga med sas:
Gbg-Zürich i början av december ~= 1500 (968 kr biljett och 450 kr extra för skidbag) Du får med dig 58 kg bagage (20+30+8).
Tåg Zrh-St Anton ~= 500.-
Ca 2k och då tar det bara en 8 timmar från att man kramat mamma hejdå tills att man står mitt i St Anton..

Bussresa till St Anton
LURKEN1823 sa:
Skadar väll inte att uppdatera en gammal tråd istället för att starta en ny?

oebb.at är tågbolaget som kör de billiga resorna. Dock måste nog biljetterna bokas nära inpå resan för att få de så billigt skulle jag tro. Sen var det som sagt bara 1 tåg/vecka som var såpass billigt.

Bussresa till St Anton
om du köper tur&retur med nordlander så kan du använda retur resdan när du vill.
så gjorde jag förra året när jag gjorde en säsong i anton.

Tillbaka
Topp