Butik för inköp av pjäxor och skidor, i Uppsala?

Oldrider

Ny medlem
Jag köpte formssprutade innerskor + pjäxor i Stöten förra året, och är grymt nöjd. Har aldrig haft pjäxor som suttit så bra! Nu tänkte jag att frugan ska få sig pjäxor och skidor också, istället för att årligen få halvpassande hyr-skräp.

Till saken hör väl att hon är total nybörjare, och behöver således minst lika mycket guide:ning som random erfaren skidåkare inför pjäx- och skidköpet. Finns det någon vettig butik i Uppsala, där de kan komma med bra råd? Kanske kan jag få henne att ta sådana där pjäxor där man kan forma ytterskalet? Jag ska försöka övertala henne till att köpa bra (dyrare) grejer jag tror att hon tror att XXL duger. XXL vet jag inte om jag tror på direkt.

I Uppsala är det i så fall bara SkiTotal som gäller, de brukar ha ett ganska stort utbud av pjäxor att välja på. Annars har du ju alltid Alpingaraget i Stockholm om du orkar åka en liten bit

Jag bor i Uppsala och har varit mycke på skitotal. Men jag skulle sätta mig i bilen och dra till alpingaraget... Där är dom många gånger bättre än på skitotal. Skitotal är sjukt dyra och sitter inte ens på hälften så mycke kunskap som dom gör på alpingaraget.. Särkilt när de gäller pjäxor. På alpingaraget har dom en riktig bootfitter vad jag vet.

Fick prata med en bootfitter som sålde och fixade mina pjäxor i stöten, och var väl det jag var ute efter. Vad som nu klassas som "riktig bootfitter", men han verkade väldigt kunnig i Stöten i alla fall och de andra säljarna skickade vidare en till honom eftersom han var "bäst på pjäxor".

Men kunskapsnivån på skitotal är mer på "säljarnivå" än på "bootfitternivå", om man säger så?

Får se om jag får med mig frugan till Alpingaraget då. Gissar att hon tycker det är onödigt och att Skitotal "räcker för henne".

Ja precis! Själv föredrar jag kunskapsnivån:). På ski total är de mer " dom här pjäxorna är de dyraste vi har, och därmed är dom bäst".. Om du förstår?

Ah, prexis. Betalar gärna mer för billigare pjäxor som passar bättre, än köper billiga dyra pjäxor som inte passar lika bra.

(någon som hängde med i logiken? :D )

Tillbaka
Topp