butiker i whistler, vancouver?

mumak

Ny medlem
åker snart till whistler, stannar där till maj. ska inhandla en hel del grejor där. bla skidor å tranceivers. tänkte därför kolla om någon kan tipsa om bra butiker med stort utbud, service etc i whistler. tips på bra butiker i vancouver önskas också.

/daniel

vi var 4 st som fick ett bra pris i en affär som säljer hachpipor till vänster från westbeach, gå runt och pruta lite om ni är några

Söder om Downtown Vancouver (söder om false creek) finns det ett par gator med tok-mycket sportbutiker, har för mig att det var W 6th-10th ave. ungefär. Vi frågade kinesen i receptionen på hotellet efter sportaffärer och han tvekade inte länge innan han visade just det området på kartan.

Kolla efter "Mountain co-op", tokstor sportaffär som drivs som kooperativ, blandade kända och mindre kända märken, bl.a. deras egna som faktiskt håller topp-kvalitet till sjukt bra pris, särskilt om ni ska köpa kläder, gigantiskt utbud; skidstrumpor, underställ, GTX-ställ m.m. till priser som slår allt här på hemmaplan. De har även trancievers, ryggsäckar och andra tillbehör. Vad jag minns var skidavdelningen ganska telemarks-orienterad på Mtn Co-Op men lite längre västerut på samma gata fanns det bra skidbutiker.

$5 CAD kostade det att bli medlem på Mtn Co-Op, sen var det bara att shoppa loss. Passa på att köpa udda märken som inte finns här hemma, ex. JacksonHole-baserade Cloudveil http://www.cloudveil.com/ .

Det finns givetvis sportaffärer i downtown men priserna verkade ligga en bit över de söder om floden.

Kolla om Escape Route finns kvar, ligger bredvid posten på IGA-torget (kan ev vara nämnda haschpipebutik). De var sjukt välsorterade på kartor mm sist jag kollade (några år sedan tyvärr...).

För allt annat än kartor är Vancouver billigare. Jag har dock för mig att det var 4th street men jag kan definitivt minnas fel. Det är i a f en öst-västlig gata i området söder om downtown enl Gelendesprungs goda rekommendation.

Är det förresten någon som sett om man kan få bra pris på ett par Völkl Karma i Whistler/Vancouver?

Iller>>
Jag kan mycket väl ha fel, vid närmare eftertanke låg gatan ganska snart efter bron från Downtown. Det var definitivt en ost-västlig gata så 4th stämmer nog.

def. 4th avenue i vancouver, där ligger grymt många sköna butiker staplade på varandra..........en riktig skön e pacificboarder där hittar men lite blandat stuff absolut min fav butik då jag bodde i Van
http://www.pacificboarder.com
buss 66 på broadway street o sedan ner till kitsilano beach,

jo

Jepp det stämmer.
Det finns en del bra butiker ned mot 6-10 också o avståndet är kortare än hiken upp över Blackcombglaciären så det är ju klokt att kolla där också när man ändå ska bort mot MEC. Jag rekommenderar starkt att stanna o fika på "Death by Chocolate" på vägen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp