bygga en vinch!

CookieMonster

Aktiv medlem
bygga en vinch!
tje, tänkte bygga en vinch nu i sommar när man liks har så mycket tid över. men då undrar jag vilket är det bästa sättet att göra de på? själv hade jag tänkt bygga om nån slags motor, typ gräsklippare eller båtmotor... har ni några förslag så dela med er! :)

bygga en vinch!
Har funderat över det här för längesen. Fick en idé, men har jag ingen aning ifall den skulle funka, men tänkte att om man tar en moppe, helst en som är automat så man inte behöver växla, och tar bort bakdäcket. Sen fäster man en lina vid fälgen och vips så är den klar!

Senast ändrad:
bygga en vinch!
ett tips då! fixa en stor fägl/hjulbana för ett stort hjul samlar in linan fortare än ett litet så då behöver inte en så jätte snabb motor om vid ett litet... men en stark ist då! gräsklippare blir för vekt.. jag har titta p¨å det där förr.. köp en yamaha aerox motor på blocket eller anna vespa motor.. och på med en 70is och effektsysten och skruva fasten den på en platta i en svetsad bur/ fyrkan... dit med tanken fixa ett fäste för förgasaren. och sen en rund pinne ut för gashandtag och bromsen... där har du din vinch.. så tänkte jag göra.. men fick ingen tid över så projektet bara stod

Snödjup

Tillbaka
Topp