Bygga skidhopp i trädgården

Sschtek

Ny medlem
Tjena alla freeriders, tänkte kolla om det är någon som har koll på lämpliga material och har lite tips för att bygga ett hopp som man kan sommar träna lite på.

Material, lutning och allt som kan tänkas viktigt.

Sen även en annan snabb fråga, att träna ut i vatten verkar ju vara riktigt effektivt och bra. Jag har alltid undrat hur de sköter allt sånt..inte lätt att simma med pjäxor och skidor direkt:S.. någon som vet mer om det? Kan man lösa sånt själv också?

Tack!

Sschtek sa:
Tjena alla freeriders, tänkte kolla om det är någon som har koll på lämpliga material och har lite tips för att bygga ett hopp som man kan sommar träna lite på.

Material, lutning och allt som kan tänkas viktigt.

Sen även en annan snabb fråga, att träna ut i vatten verkar ju vara riktigt effektivt och bra. Jag har alltid undrat hur de sköter allt sånt..inte lätt att simma med pjäxor och skidor direkt:S.. någon som vet mer om det? Kan man lösa sånt själv också?

Tack!
Bygg en sommarrail , svårt att bygga ett skönt hopp av trä och konstgräs ..

På ställen där de har vattenhopp brukar de kanske ut nån grej med ett rep i och så drar dom in en , det är det bästa sättet du kan träna under sommaren

Varför inte bygga en wallride? Verkar sjukt nice. Spånskivor, trästomme, lack, färg och plastfilm på glidytorna, klarrt!

Funderar själv på att bygga en..

PS. Kan även fungera som hopp när du vill det, antagligen.

Sschtek sa:
Du behöver inte något so ska dra in dig. Funkar bra att simma med skidorna faktiskt! Det är bara om det är mycket folk som man brukar använda linor och sånt för att det ska gå fortare, men det är ju inget problem om du har ett privat vattenhopp :P

http://vattenhopp.se/facts.php

Där står fakta om om kickar, dock ska man inte bygga dem så högt ovanför vattnet.

Om du bor i en "en" vånings villa med vind så åk och doppa från take ner i en landning.

vaten hopp, hur gör dom me pjäxor/snowboard skor (i mitt fal snowboard), dom blir ju dyngsura om du bader med dom, finns det nå sätt att inte bli blöt som en jävlit stor plastpåse eller nå? xP

mooden94 sa:
Om du bor i en "en" vånings villa med vind så åk och doppa från take ner i en landning.

vaten hopp, hur gör dom me pjäxor/snowboard skor (i mitt fal snowboard), dom blir ju dyngsura om du bader med dom, finns det nå sätt att inte bli blöt som en jävlit stor plastpåse eller nå? xP
Man kanske låter pjäxorna torka efter de varit i vattnet?

Och lyssna lite mer på svensklektionerna!

Man kanske låter pjäxorna torka efter de varit i vattnet?

jo men mina snowboardskor är lite förstörda i tex sömmarna efter nåra vatten gravar och då var dom inte så djup, ungefär upp till hälften av smalbenet

och om du sköter din stavning perfekt bryr inte jag mej i jag har vg i språk och det nöjer jag mej med ;P

Släng upp skidorna på ryggen och simma!
Flytväst är förövrigt ganska trevligt att ha på sig, kan man chillsimma lite

Men andvänd "fantasin" fan bygga en sommar rail är väll inte så svårt!?
De är ju bara att kolla på alla filmer här på fr o se hur dem ha sina railer,setup.
Fan bygg bara på kom på idéer själv om du ska ha ett sommar hopp...Men jag tror de kommer ta meer tid att bygga, om du inte ens vet hur man bygger en summmer rail............

Bygga en WALLRIDE är ganska enkelt, jag tog bara massa SJ pallar o la på marken sen bara snickar ihop dem...sen vicka upp hela alltet så de står^^
De va ganska enkelt, kanske inte förklarat så bra men.. ^^

alllwiz sa:
Men andvänd "fantasin" fan bygga en sommar rail är väll inte så svårt!?
De är ju bara att kolla på alla filmer här på fr o se hur dem ha sina railer,setup.
Fan bygg bara på kom på idéer själv om du ska ha ett sommar hopp...Men jag tror de kommer ta meer tid att bygga, om du inte ens vet hur man bygger en summmer rail............

Bygga en WALLRIDE är ganska enkelt, jag tog bara massa SJ pallar o la på marken sen bara snickar ihop dem...sen vicka upp hela alltet så de står^^
De va ganska enkelt, kanske inte förklarat så bra men.. ^^
som sagt använd fantasin och en wallride behöver inte vara så kopliserad ta två oljefat och fält upp en tjock playwood skiva mot dom så den står utaan att tippa, använd fanta sin och anpassa dej till miljön så att säga :P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp