Byggdax! Skidrail?

ViktorJ

Ny medlem
Byggdax! Skidrail?
Nu ska man bygga under sommaren!

Tänkte faktiskt bygga en längre platt rail, alltså inge nmed någon form av stål. utan ungefär en bänk som man kan glida nedför. Frågor: Vilket material är så "glatt" att man kan glida på det? flera olika skidanläggningar har redan sånahär boxar men vilket nmaterial använder dom? playwood? eller?

Hur bygger man upp detta, pallar?

Gärna ritningar!

MvH

Byggdax! Skidrail?
hmm....bygg en stabil låda av trävirke med kraftig väderbeständig plywood som kanter och tak. skulle väl rekomendera en box på ca 5 meter, en halvmeter hög och typ 4 decimeter bred. Sen ska du försöka få tag på PVC-plast att täcka taket på boxen med, går nog genom någon byggfirma, kom ihåg att du vill ha jäkligt hård plast bara. Sedan kanske du vill ha coping på boxen, alltså järnrör på kanterna, då får du göra fördjupningar i boxen där dom ska sitta, går att få tag på rör vid svetsar etc.
ha ordentliga stag ner i marken under boxen bara, minst tre decimeter ner ska den sitta förankrad annars kommer den flytta på sig när du stompar dina 450 on´s etc.
lycka till

Byggdax! Skidrail?
....jag brukar grinda på ungefår valiga park bänkar, behöver inte vara så jätte "glatt" men det är ju en fördel om du har ganska slöa stålkanter..det har jag på min Bräda(borde vara likadant på skidor) o man kan öra boardslide utanproblem man hyugger inte fast..:P

Byggdax! Skidrail?
vad är fördelen med coping, är det för att få mer "känsla" så att skidan inte ska snurra när man landar?, annars tycker jag att det känns som att de bara är till föra att döda stålkanterna.

Byggdax! Skidrail?
Ta några lastpallar (eller vad de heter) så många som önskas på både höjd och brädd. sen lägger du på plexi eller något annat glatt matrial. sen vare klart!

Tillbaka
Topp