Byta från växelnav till singlespeed

Du behöver väl inte byta nav? dra bara av kassetten med en kassettavdragare?

Nej , det ska väll inte bli ngt gapp då ? , Det förlger nog med några spaceringar ungifär somn tar upp ytan :)

man behöver 2 verktyg, en kassetavdragare sen typ nått som håller emot :S lite dålig på att förklara men. Men jag fick båda för typ 200-250kr.

Ludde_m sa:
Okej tackar!! Men hur fan gör man med dom tre dreven där fram, ja ska ju ha ett kvar?xD sorry
Skruva av 2?;)

F.ö. är det enda raka för single speed att sätta på ett snyggt phil-nav.
http://sheldonbrown.com/harris/singlespeed.html#phil (HMK635)

Notera att dropout-utseendet potentiellt kan spela in - om du inte har horisontella dropouts kan du behöva köra med kedjespännare (http://sheldonbrown.com/harris/singlespeed.html#tensioners) Inte lika snyggt...

Okej, men vad ska ja har för drev bak tycker ni då? vet inte va ja ska välja för drev på chainreactioncycles :/

nu är ju frågan först.. hur många växlar har du i bak?. har du 8,9? du beställer singelspeed kit efter hur många växlar du har i bak. Och i fram där den innersta klingan sitter med vanliga insex skruvar däremot den mittersta och yttersta klingan sitter i samma skruvar och där kan du behöva en stor skruvmejsel för att hålla emot på ena sidan och vanlig insex på andra sidan.

Min singelspeed och fixie =)

1824.jpg

du behäver ss-kit(kedjespännare, distanser, låsbricka å drev)
sen för att få på det behöver du en kassetavdragare å en kedje piska, finns billiga på biltema

Okej, synd bara att ja är så n00b att ja inte vet va distanser/låsbricka/kedjepiska är:P
Men tack ändå Nordling!!;)

Gå till en cykelmek. tar två sekunder för han. Jag jobbar som mek kan inte ens me o ta betalt för o lossa en krans. Sen finns de adaptrar för singelspeed. Kolla cyclecomponents:

Ovashoot sa:
man behöver 2 verktyg, en kassetavdragare sen typ nått som håller emot :S lite dålig på att förklara men. Men jag fick båda för typ 200-250kr.
de andra verktyget är en kedjepiska men låna av cykelaffären eller läm,na in det kostar inte mkt. själv lånade ja gick på 3 min typ :D

du behöver ju för fan ett distans kitt om du ska byta till ss!! man behöver bara det finns på cyclecomponents.com och sen bara att gå till närmaste cykelafär och låna en hållare och en kassetavdragaredet går på 5 min!! hur enkelt som helst!!

Tillbaka
Topp