Byta ut freestyle grenen hopp i OS?

selin

Ny medlem
Är det inte dags och modernisera vårat OS, byta ut freestyle grenen hopp mot något modernt. Låta Jon och grabbarna göra upp istället, de som kan åka skidor, som det är idag är det bara "gamla" gymnaster som knappt kan stå på ett par skidor som tävlar (de kan åka rakt fram och landa).
Detta gäller endast hopp och inte de som tävlar i puckel, de kan ju åka skidor. Det kan bero på att Sverige inte har nån bra i hoppgrenen också. Men det känns väldigt 80-tal måste man ändå säga.
Eller har jag fel? Vill Jon och grabbarna tävla i OS?

Jag håller med dig i att det är väldigt "gammeldags", men det kryllar ju av bigjump och slope tävlingar, jag tycker att det är sjukt häftigt att se någon göra en trippel bakåtvolt med 3 skruvar 15 meter upp i luften, skitsamma om dom har skidor på fötterna. Titta bara på kickarna dom har, jag tror till och med gudomliga jon den allsmäktiga profeten av skidor blabla osv skulle bli lite skakis inför dom...

Jag håller med Selin, om det nu inte går att byta ut grenarna mot någonting så kan man väl lägga till en extra gren för lite variation?
Jag kollade lite på dam-kvalet idag, och då sade till och med de i studion att det enda en av tjejerna klarade av var ansatsen och hoppet. Sedan när det kom till att hon skulle bromsa och stå på skidorna så fick hon nerdragen poäng. Så om man inte klarar av att ÅKA skidor helt vanligt men ändå platsar till kval i OS så är det ju för lite skidåkning i den grenen. Mest en massa tid i luften.
Så in med Bigjump eller liknande i OS! :D

Nej tack. Om big air, slopstyle eller liknande kommer vara en olympisk gren så kommer vi förlora det sporten
går ut på, friheten och kärleken till skidåkningen. Det kommer bli för tävlingsinriktat, sporten går redan åt
dubbelvolter och så. Det kommer bli spin to win liknande, nästan som freestyle hoppen är nu, men man kanske
lägger på en grab. Det borde bli mer stil och större flyg istället för alla dessa volter. Jag tror också att de ryska
gymnasterna kommer söka sig till den grenen också. Resten av världen kommer inte heller förstå sig på våran
kultur, så det räcker med att det är med i x-games där folk vet vad det handlar om. Det kommer helt engkelt
inte passa in i os.

Jag tror också att de ryska
gymnasterna kommer söka sig till den grenen också. Resten av världen kommer inte heller förstå sig på våran
kultur, så det räcker med att det är med i x-games där folk vet vad det handlar om. Det kommer helt engkelt
inte passa in i os.

AMEN!

Halfpipe har ju gått med i OS och inte har det blivit förstört på grund av det, in med bigjump så kanske man kollar en extra timme på TV-burken

Asså om typ om tjugo år kommer det inte finnas några freestyle hoppare kvar så det måste bytas ut nån gång:P

Håller med om att freestyle känns väldigt 80 men det är ju en ny OS gren, gissar att detta var 3dje eller fjärde gången det var med i OS. OS i lillehammer 94? var det en provtävling och hade inte riktig OS status om jag inte minns fel.

Tillbaka
Topp