Cab?

• Trådstartare Trådstartare laeskeblask
  • Start datum Start datum
Cab?
Menar du på skidor eller snowboard??

På snowboard är det taget från det gamla skateboard-tricket som Steve Caballero gjorde. En fakie 360. Men Cab är i princip om du kommer in fakie och snurrar F/S... tror jag iallafall

Cab?
Cab är inte alls samma sak som fakie och fakie är inte alls samma sak som switch. Sluta sno skatetermer och kalla det för Switch istället, som man ska

Cab?
den förste som svarade hade rätt. jag förstår inte varför folk som inte vet envisas med att svara!!??

cab = caballerial = fakie to fakie 360
halfcab = fakie 180

jag vet inte varför man säger cab 900 egentligen men det betyder fakie/switch 900.

rent logiskt så borde det inte heta switch(-stance) på snowboard utan fakie eftersom man inte ändrar fötternas placering på brädan utan helt enkelt åker baklänges. om man inte har schysst duckstance förstås.

på skidor borde väl switch egentligen innebära att man klickar i bindningar med tårna där hälen brukar vara?

å cab har inget å göra med om hoppet är inverterat eller inte.

Cab?
Fakie är inte samma sak som switch. Switch kan likväl vara "framlängs", det är bara att man har motsats stance, medans fakie är regualar stance, men att man åker baklänges.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp