Campa i elbil

muggen

Medlem
Campa i elbil
Hej,
jag har funderat på att campa i min elbil några nätter. Kommer ha nära till el så jag kan ladda vid behov. Jag har testat sommartid men inte vintertid.

Nå’n som har tips och råd?

Campa i elbil
Nja är bara köra på precis som på sommaren, dvs dra igång Camp Mode, fram med en kall en, kryp ner i "sängen", och sen på med Mamma Mia på skärmen (alternativt på med brasa om romantiskt besök). 👌

Campa i elbil
enda elbilen som går att ”campa” i är väl Tesla (som har camp mode)?

Men jag tror du hittar bättre svar på ex Tesla forum för den här typen av forum 😋

Campa i elbil
Hyundai Ioniq5 och 6, Kia EV6 och EV9 har alla ”campmode”
Även eluttag inne i bilen och ute som ger 230V 16A.
Så med ”rätt bil” har du alla möjligheter och kan ta med de elprylar du finner lämpligt. Kaffebryggare, våffeljärn, raclettejärn, airfryer mm

Campa i elbil
Ja jo jag har en Tesla M3. Den har camp mode. Men var inne på lite utrustning, tekokare osv. Men kollar där 😊
Finns vattenkokare på 12v, men kommer ta längre tid. Om jag minns rätt det väl 15 A på 12v uttaget så max 180w. Finns även stekpannor på 12v men känns lite klent. Vanligt stormkök med gasol har jag kört. Men, en sån här lösning hade vart nice, slipper man gå ur bilen när det är kallt å jävligt, bara veva ner rutan och laga maten inne från bilen: https://www.etsy.com/de-en/listing/1595247404/camperini-minimal-hanging-worktop-with-a

Campa i elbil
Finns vattenkokare på 12v, men kommer ta längre tid. Om jag minns rätt det väl 15 A på 12v uttaget så max 180w. Finns även stekpannor på 12v men känns lite klent. Vanligt stormkök med gasol har jag kört. Men, en sån här lösning hade vart nice, slipper man gå ur bilen när det är kallt å jävligt, bara veva ner rutan och laga maten inne från bilen: https://www.etsy.com/de-en/listing/1595247404/camperini-minimal-hanging-worktop-with-a
Schyst! Funderar annars på en converter 12 v till 240 volt

Campa i elbil
Hyundai Ioniq5 och 6, Kia EV6 och EV9 har alla ”campmode”
Även eluttag inne i bilen och ute som ger 230V 16A.
Så med ”rätt bil” har du alla möjligheter och kan ta med de elprylar du finner lämpligt. Kaffebryggare, våffeljärn, raclettejärn, airfryer mm
Najs, synd att inte min Model 3 har eluttag. Den har enbart USB samt 12 v.

Tillbaka
Topp