Canada Goose

Canada Goose
Jahapp, visserligen så köpte jag min för 2 år sedan. Men jackan håller bra, den är varm och den är bekväm. Sen om varenda förortsgrabb springer runt med en snodd sådan, så är det hans ensak. Jag vet bara att jackan är bra. Modet ändras även det. Snart kommer jackorna att ligga och skräpa i garderoben.
/s

Canada Goose
Hörru, det var en jävligt stor underdrift ( man kan faktiskt säga så)
de goose jackor som man ser i min skola betingar vanligen 6000 spänn(nån cp modell, lite diskretare än de vanliga 5000 kr sakerna med stort jävla gåsmärke på bröstet).
Efter det kan man väl tillägga att skolan ligger i Sveriges kapitalstarkaste kommun nr.1; Djursholm. Själv så håller jag mig undan från jackorna, springer oftast näck!!!

Canada Goose
MAINSTREAMERS.

Visst det är bra jackor. Men det finns många andra bra jackor av samma
sort. Men folk som köper CG-jackor vill bara vissa att dom har råd.

Canada Goose
< < Riktigt jaffla TRAGISKT att bära CG-jacka i milda Sthlm. Du blir inte rikare eller finare av detta, bara mer tragisk! Skrattretande fan! Det är dock ganska kul att se spridningen av dessa dessa jackor, bärs av överklassen, av fjortisbrudar och även av en hel del invandrare! Själv skulle jag hellre gå runt i t-shirt. > >

Canada Goose
Jag tycker det är ganska bra att det blivit som det blivitt, då gäss är flockdjur, och bör så leva. Och de gör de ju verkligen nu....dessutom om man vill köpa en jacka för statusen kan man ju köpa en dyr jacka och inte en som ligger i en prisklass som är standard för bättre kvalitets jackor. Satsa på en Burton Ronin Katana JKT för den som vill visa sin status och vara ensam om det.

Canada Goose
nån som kan länka till den här fantastiska jackan? jag bor i örebro, här har vi egen stil och ingen har hört talas om canada gosse jackor.

Canada Goose
Stor diskussion... här måste man ju skriva nåt...
Svara på detta då: Jag har gipsat hela vänster armen och behöver därför hjälp att ta på mej mössa, är jag då dum om jag går i keps men mkt kläder i övrigt?

PS. Jag e från sthlm men hatar canadian goose...

Canada Goose
http://www.sea-life.info här har du Örebroare länken till Gås jackorna eller http://www.canada-goose.com.
Vill också säga att många invandrare inte köper sina jackor, på min skola har drygt fem stycken blivit bestulna på sina gäss. (lite rasistiskt kanske, men efter att en polare blivit rånad av en invandrare så får man en lite neg. inställning). Själv har jag blivit hyfsat rädd för dem och hållet från och med nu alltid mamma hårt i handen.

Canada Goose
visst, jag fattar inte heller hur man kan vilja ha ett svindyrt plagg som varenda muddafucka har i sthlm, men nu till min poäng: vad fan skriver man ett sånt här inlägg för?????????????????????? ey?????

Canada Goose
Jag känner inget behov av en gås-jacka

däremot så e SKANINAVIAN MOOSE-jackor asfräcka...
(en kompis fixade ett eget märke)

Förövrigt så är människro berädda att lägga väldigt mycket pengar på saker i allmänhet...många köper saker pga att dom e svindyra!!!

En sjyst jacka bör väl ligga mellan 500-1500 kr.
man får garanterat en sjyst jacka för de priset...

/MRsparsamStockholmare

Canada Goose
Det får man faktiskt inte.... Man får typ en vindjacka/träningsjacka inget mer. Sanningen är ju att jackorna kostar 500 kr att tillverka,...

Canada Goose
Nån som vill köpa en baxad canda goose billigt??

Haha, nej men ja skoja bara. Men erkänn att jackorna faktiskt är rätt snygga.. Slår vad om att många skulle inhandla en vid rätt prisbild!!

//._Signelinho

Canada Goose
vafan köp nån grym exklusiv jacka iställe typ hugo boss eller d&g. dom hur ju mycket mera mode på sina jackor och dom är mycket sällsyntare. och inte lika billiga som gässen.

Canada Goose
Tjena!
Jag håller helt å hållet me dig när de gäller GåsJackFolket..
Vad jag dock ej riktigt är med på är de där me flyget.. Arlanda är Sveriges huvudflygplats. Så det är där för som FLYBOLAGEN väljer att åka via sthlm. Inget med att Stockhomare inte pallar me å åka omväg eller nått.

Ta de cool//calle

Canada Goose
Håller er till saken. Ursprungsiden var ju att klaga på stockholmarna. Canada Gossejackor är bara en liten del skiten de drar med sig på skidsemedtern.
Bratsungarna klagar på a tt vi bara kostar pengar och lever på deras bidrag men om Akkajaure och andra norrländska sjöar och älvar varit dämda hade det inte varit så kul att leva i stockholm. Glöm inte att trots ericsson är de svenska exportinkomsterna fortfarande baserad på norrländskt stål och timmer.
Brantåkning: Hur fan kan fu åka brant när du suttit och ölat i baren. Rukrig brantåkning innebör långa anmarcher, tält och svår klättring på vägen upp

Canada Goose
Ja gillar min Goose jacka. Jag behöver min Jacka när det är 25-40 minus grader. Och jag tycker dom är snygga dessutom.Haft den i 5 år. Men så är jag 30 år,bor i funäsdalen åker skidor minst 120 dagar om året. Men vad vet jag?? Kanske är bara ett mode?? Men den är funktionell iaf för mig..
//Hasse L

Canada Goose
BlackHawaii: Mineralvaror står bara för 8,4 % av Sverige export, skogsvarorna står för 13,8 %. Detta inkluderar även det som produceras på andra ställen än Norrland.

Dammarna är inte byggda främst med norrländska pengar och det finns billig el att köpa utomlands.

Canada Goose
Varför började denna diskutioh ens? Bara att konstatera att CG jackor e fula och alldeles för mnånga offer bär dem! Ocvh att alla invandrare går runt i stulna jackor och byter ny goose jacka varje dag e ju väldigt tragiskt! jag menar alla vet ju att de flesta har stulits.

att seriös skidåkare inte går på afterski.. det gör de visst det..men den största skaran på after skinn e ju faktiskt mindre seriösa åkare som går in på afterskin när det e ca 2 timmar kvar tills liftarna öppnar..de riktiga åkarna åker ju till liftarna stänger och g娨r inte hem och duschar och fräschar till sig.
Till afterskin ska man gå på pjäxor och hjälm och allt..inte smink och hårvax!

Canada Goose
Visst är den varme men är det så jävla skoj och gå runt och se ut som alla andra! Nu finns det ju även jävla massa kopior som är billigare som alla fattiga kommer att ha!!! Och om man går hem och bytar om till afterskin ska man bara åka till Stanton! För vill man till kängan så åker man inte hem och bytar om!! Och afterski är ett måste för att mjuka upp lederna i slutet av säsongen!!!!! Men hata inte stockholmare för där bor många trevliga människor(tjejer) också!!

Canada Goose
Det handlar inte om jackan eller personerna som bär den (Är ingen särskild rik grupp, Jackan är "standard" i Täby ex)
Det är det att den är så förbannat vanlig som folk stör sig på det. Syns ju överallt. Men gör inte ex Peak det i skidbacken? Dumt att störa sig på vad andra har på sig. Dom får väl ha samma jacka som alla andra om dom vill..

Själv kör man fjällräven eskimo... Inte lika vanlig ännu.

Canada Goose
Fan vad trött man blir... Jag fattar inte riktigt om det här var ett angrepp mot stockholmare eller mot Ggooseägare. Men jag skulle tro att du har fallit för Norrlandsgrupptrycket och plötsligt börjat tycka det är kul att hata stockholmare och att du då använde Canada Goose som ett argument för att stockholmare är dumma ihuvudet. Och va f*n va det där med transport från Stockholm, det är väl klart att det finns mest transport från Stockholm än vad det finns från någon annan stad i Sverige. Om du inte visste det ska du nu få lite fakta varför det är så:
1. Det är Sveriges huvudstad och Sveriges centrum om man nu vill...
2. Stockhom är den stad med flest invånare i hela Sverige.
Så ge upp det där med att tracka på stockhomare, men om du nu måste så får de ta mig f*n skaffa dig lite vettiga argument. Som om det bara finns gåsar i Stockholm...

/Niklas

Canada Goose
ja tjännde en gång en jävvligt knäp typp som bode ock va upväkst i stokkhålm. han flytade til flen.
min bästa vänn har flytat til stokkholm. ja fattar ingenting om va ni snakkar om.

Canada Goose
RUHE BITTE!

Tjej
Frusen
boplats om vintern: alperna

skidjacka: extreme
Överlevnadsinstinkt i backen: ...lager på lager på lager & ÅK!!!

Afterski: underställ, skidbyxor, bandana & Jägerthe
Överlevnadsinstinkt: max 3 jägerthe

Vinterjacka: CANADA GOOOOOSE
Överlevnadsinstinkt: gå aldrig själv bland fördomsfulla idioter

Hädddååå!

Canada Goose
bor i Danderyd. Kanske lika CG-tätt som Östermalm. Riktigt trött på dessa klasskamrater, skolkanrater och danderyds-/östermalmswanabies och boende med dessa jackor som gnäller över att det är "så kallt". Här kommer några tips till dem. Dem hävdar sig ju vara "skidåkare", så då kanske dem har hittat hit om dom lyckats slita sig från Playdo (eller vad det nu heter):

1. Stäng jackan
2. Sätt på dig någonting annat än bara kjol. Byxor kanske??
3. Skaffa mössa. Om ni ändå går med den inomhus, varför inte använda den utomhus oxå??

Att bo i Fjollträsk ÄR inte roligt. Det dras förhastade slutsatser om "stockholmare", dem stämmer. Men det finns dem få som kanske inte passar in, men då vill man bara från den här skiten, som jag...

Orkar inte läsa allas inlägg... men det här blir mitt om nån orkar läsa. Kanske ska lägga in det på det där Playdo, om det nu finns nånstans man kan göra det där.

Canada Goose
Mr "norrlandsjägare"!
Jag trodde er främsta egenskap var ödmjukhet, eller var det bara någonting jag fått för mig?

En liten sak till bara: Under mina 10 månader på I19 träffade jag en del Lulé bor, vilka gav mig intrycket av att Luleå mer och mer blivit som "norrlands lilla Stockholm". Visserligen kan jag ha fel även här, men som sagt är det bara mina uppfattningar och inte ren fakta.

Canada Goose
Tänkte ba skriva något så detta totzlt ointresanta inlägg lägger sig högst upp igen så fler folk kan läsa hur mycket korkade människor det finns!

Sen e klockan oxå 3 på natten så jag kan fortdätta skriva lite för jag kan ändå inte sova!

Därför tänkte jag nu skriva vad som ungefär kommer hända på fredag då det bär av mot "le kitchen" o pappa betalar som vanligt!: ) Kvällen kommer antingen va skit kul el skit tråkig el mitt emellan: Man får nobben av lite brudar, nab dricker ett par áldeles för dyra drinkar o glömmer sina bekymmer ett par h! Men det intressantaste e alltid vad som händer efter åt!! Ni som aldrig varigt på sturplan vid 3 halv 4 en fre/lör kan ju bara tänka er alla dessa omtalade Cg jackor forsa in på skabbiga BK - Bur´ger King där alla ställer sig i värdens kö för en flottig hamburgare!! När jag står där í kön så springer jag på massa kompisar men också de mest otrevligast människorna man kan tänka sig o alla har händerna i sina sidofickor på CG jackorna o blåser upp sig så de ser stora ut!! Bråk hänger i luften o e man sugen så ör det bara att tränga sig lite i kön!! Man springer på folk som inte är från sthlm o dem förstår sig inte på denna hysteri o fåfänga men endå trivs dem mitt ibland den!

Ok nu blev jag trött o tappa helt tråden o orkar itne skriva mer!! DEn som vill fortsätta förutspå min fredagskväll är mer än välkommen!!

Jag hade en poäng när jag börja!! Poängen skulle va att folk utanför sthlm har mer fördomar om sthlm än va vi har om tex norrläningar!!! - Så tror jag

Jag vet jag e också korkad!!!

Canada Goose
Nu ska vi se...

1. Sånna här inlägg är inte menigslösa även om detta är en skidsajt, de förkommer i alla roliga forum och fyller en viktig funktion. De räddar nämligen uttråkade själar som jag när man inte har nåt bättre för sig och väntar på att kompisarna ska pallra sig hem från skolan så man kan träna eller vad man nu har för sig.

2. Canada Goose jackor är väl ganska snygga (gjorde ont att skriva det där) men de blir väldigt oattraktiva i och med att väldigt många dryga och kaxiga människor har börjat bära dom och därigenom svärta ner deras rykte.

3. Alla skidåkare är väl ändå riktiga skidåkare, sen tar väl vissa det mer seriöst än andra. Att en seriös skidåkare inte skulle kunna gå på after ski förstår jag dock inte, han är väl ändå intresserad av att ha kul som alla andra, självklart går han dock inte dit förrens efter liftarna har stängt.

4. På after ski gäller det att man följer de oskrivna regler som alla känner till men några likväl ignorerar. De är som följer:
a) Man ska ha åkt skidor före
b) Man får endast bära pjäxor/boots på fötterna
c) Håret ska vara skabbigt efter svett, mössa, hjälm, fartvind o.d.
d) I övrigt är de enda plaggen som tillåts sådana som tidigare under dagen burits i backen.

tack för det.

Canada Goose
just det ja-

5. Klanka inte ner på stockholmarna. Det är inte deras fel att så jävla många idioter bor i den stan, alla schyssta stockholmare kan ju känna sig träffade när man benämner idoioterna som stockholmare istället för idioter som de ska kallas.

Tillbaka
Topp