Canada Whistler

Skagge

Ny medlem
Canada Whistler
Hej!

Jag och en Polare funderar på att ge oss av till Canada Whistler och läste något om några som skaffat arbetsvisum tänkte höra mig för hur ni hade gått till väga för att skaffa det och om det tar lång tid? Sen är det lite frågor om det är fler som har funderingar på att åka dit och om någon redan fixat lägenhet eller har funderingar på att göra det? För vi är väl intresserade av att dela med någon annan för det brukar ju kunna sänka kostnaden så den slipper skena iväg. För vad jag har förstått är Whistler Skidhimlen men att man får betala för det också.

MVH // Viktor

Canada Whistler
hej hej.

faluns arbetsförmedling har ett antal arbetstillstånd som de delar ut till unga svenskar. på dem är det först till kvarn, och ansökningsperioden är någon gång i december. sen får man svar i slutet av januari om man fått det eller inte.

har ni fixat boende? jag ska åka januari till mars. har hittat rätt schyst boende vad det verkar men behöver några att dela med, är för tillfället ensam.

//Lisa

Canada Whistler
Tjenare Lisa!!!
jag ska också till Whistler i slutet på januari!!
Hur fick du tag på boende kan du skicka lite bre hemsidor man kan cheka ut!!
hade gött

Canada Whistler
Hej Lisen!

Vi har spånat lite och tittat lite på olika alternativ. hJust nu åller vi på att kolla upp med lite kontakter borta i kanada om de kan fixa jobb redan på förhand, om så är fallet är vi klart sugna på att dela bostad om det passar jobba och hur vi vill ha det. Dock har vi väl inte sagt när vi ska ge oss av så det återstå att bestämma när vi fått veta hur det blir med jobb kontakterna.

// Viktor

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp