Canada...

freeride_nu

Aktiv medlem
Canada...
funderar på att åka till red M. eller Fernie kommande vintersäsong, känner dessvärre ingen som varit där och vill veta hur det fungerar.
är det lätt att hitta jobb?
boende?
när börjar säsongen?
ålder på krogen? (21 som i USA eller?)
kostnad?
åkning?
tacksam för all information.

Canada...
har tyvärr inga uppgifter om Fernie men jag kan tala för Whistler. gjorde säsong där sist och det är dit man ska åka. förbannat dyrt att bo och ett säsongskort kostar upp till 10.000 men det är det värt. jobb är lätt att hitta men som sagt det finns inte en chans att du får arbetstillstånd så det är svartjobb som gäller. är man där tidigt på säsongen finns det garanterat bra boende och svartjobb. för övrigt är det 19 som gäller på krogen och deras spritbutiker iaf i BC. jag rekomenderar Canada men speciellt Whistler! gå in på www.whistlerblackcomb.com och kolla
hare bra!

Canada...
Jag var i Fernie i slutet på förra säsongen, en trevlig liten Kanadensisk håla med bra skidåkning tyckte jag då, bara det att Fernie håller på att exploateras och bli ett turistställe. Förra säsongen var det dåligt med snö, och den här säsongen fick jag höra inte var så bra heller,regnigt.
Jobb är bara svart jobb som gäller. Om du är student och skaffar internationelltstudentkort kan du köpa bl a liftkort till mycket bättre priser. Fernie var iallafall desto billigare än ex Whistler förra året. Red M. har jag hört bra om, om du söker ett litet ställe med okända åk, det kan nog var nåt!

Tillbaka
Topp