Canon 550D "Busy error"

Canon 550D "Busy error"
Tjena!
Har en Canon EOS 550D och för ett litet tag sedan så har den inbyggda blixten slutat fungera. Ena sekunden så fungerade den sen andra så står det Busy. Har läst lite på olika sidor på internet men kan inte riktigt hitta något att fixa problemet.

Så min fråga är om någon vet hur man fixar detta och har tid att förklara?

Mvh David Ivarsson

Canon 550D "Busy error"
Skaffa en extern är mitt tips, det är en fördel i alla lägen. (utom när det är trångt i väskan)

Canon 550D "Busy error"
David-Ivarsson sa:
Haellgren sa:
Skaffa en extern är mitt tips, det är en fördel i alla lägen. (utom när det är trångt i väskan)
Jo jag vet har funderat på det men kan vara gött med en fullt fungerande kamera om man skulle vilja sälja den eller något annat.
Googla problemet. Gärna på engelska. Eller lurka lite på fotosidan! Dom brukar kunna mer än folk här. I min mening.

Canon 550D "Busy error"
Det tar några sekunder för blixten att "ladda". En avancerad extern blixt kan dra av ett större antal blixtar i serie medan din inbyggda bara klarar någon eller några enstaka blixtar innan den behöver ladda om ...

"Busy" på en kamera står för att någon form av process är igång. Det kan vara skrivning på minneskort, laddning blixt eller något annat.

/MM

Canon 550D "Busy error"
Ser att inlägget är ganska gammalt men jag skulle tro att du har ett ganska långsamt minneskort. Dvs att det tar längre tid med processen att spara bilderna på kortet.

Tillbaka
Topp