silvertejpen
Ny medlem
Chamonix: Skidor?
Lås Tråden.
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur funkar det? Kösystem osv? Känns som att det skulle vara rätt drygt med enbart ett par skidor som alla ska dela på. Fördelen är väl att det inte blir så uppåkt, eller vänta det är ju lite hetsigt i chamonixkalle188 sa:finns bara ett par skidor i chamonix: dynastar pro legend
Haha no hard feelings hoppas jag, rätt softat att vara halvdryg på internet när man är bakfull och jävlig!kalle188 sa:Inte lätt du "somebody" passar du jätte bra för dig då kan du ju få ha kontroll och anmärka på folksom man gör i åre!
det finns inga pister där, bara offpist, även om det inte har snöat..........Carled sa:Men hur är det med pistade områden där?
?Carled sa:Men hur är det med pistade områden där?
Om 99% är offpist så kan man väl utgå från att det är den vanliga skidåkningen i Chamonix?silvertejpen sa:Har inte hittat så mycket filmer om just den vanliga skidåkningen i Chamonix. 99% är Offpist.
Hahaha..Made my day!somebody sa:Hur funkar det? Kösystem osv? Känns som att det skulle vara rätt drygt med enbart ett par skidor som alla ska dela på. Fördelen är väl att det inte blir så uppåkt, eller vänta det är ju lite hetsigt i chamonixkalle188 sa:finns bara ett par skidor i chamonix: dynastar pro legend
Skidan heter förövrigt legend pro rider.
Yes sir..så är detkalle188 sa:eller jobbat till 5 med att göra folk bakfull
Men åter till tråden. dynastar oavsett namn, är grym i cham då det alltid är uppkört bara att köra![]()
Kan inte göra annat än att hålla med JL76 här. Din tråd behandlar en ort som är känd för bra skidåkning. Du får svar (alla kanske inte är vettiga men nog så underhållande :P ) och är ändå inte nöjd?JL76 sa:Attityd?
testa läs detta:
2. Forumets regler
2.1 Innan du skriver
Sök igenom forumet så att ingen redan har ställt och fått svar på frågan du tänker ställa.
Kontrollera att du är i rätt forum innan du postar ditt inlägg.
Läs klistrade trådar i forum du tänkte skriva i.
2.2 När du skapar en ny tråd
Skriv en tydlig rubrik. Rubriken ska vara informativ så att läsaren kan förstå trådens innehåll. Exempel på dåliga rubriker: "Hjälp", "Skidor?", "Kolla", "Hej".
Dina resultat:
2.1 st1=FAIL
2.1 st2=FAIL
2.2=FAIL (helt underbart att du lyckas med att skriva just "Skidor?"
som i exemplet också...)
För övrigt har du i princip redan fått svaren i tråden, ja det finns pist, flera stycken t o m men ingen bryr sig särkilt mycket om piståknigen för de flesta åker dit för offpisten (som snabbt blir uppkörd).
Som man frågar får man svar!silvertejpen sa:Därför att vi har några medelåkare i gruppen som inte är så vana med offpist men som ska lära sig detta.
Dom undrar dock hur det är med dom vanliga pisterna.
Vilken attityd det har blivit på detta forum.
du!somebody sa:Frågan är bara vart mt baker är en lite bredare skida, möjligtvis för en herrans massa år sedan men inte nu.
100+ midja, typ 110-120mm och lagom rocker d.v.s den typen av skidor det skrivs mest om här på freeride. Kolla igenom ett gäng trådar så får du dig säkert en uppfattning om det hela.
Det där är juh inte ens årets version av chamonix.Mountain_Man sa:Som man frågar får man svar!silvertejpen sa:Därför att vi har några medelåkare i gruppen som inte är så vana med offpist men som ska lära sig detta.
Dom undrar dock hur det är med dom vanliga pisterna.
Vilken attityd det har blivit på detta forum.
Du undrar vilka lagg som är bäst i Chamonix ... och får svar på exakt den frågan!
Du frågar om det finns pister i Chamonix ... och får svar på exakt den frågan!
Jag tycker du har blivit bemött oväntat seriöst!
Ta en titt här, kan nog hjälpa dig en bit på vägen! Här finns uppgifter om antalet pister/parker samt 91 recensioner av Cham.
/MM
121/88/108 kan man säga rätt mycket om men att kalla det riktig puderskida är väl lite magstarkt med dagens mått mättEsundberg sa:du!
Det är ju faan en riktig puderskida.
Man kan ju inte säga nåt om man inte har dom!!!!
då andvänder du dom på felsätt!somebody sa:121/88/108 kan man säga rätt mycket om men att kalla det riktig puderskida är väl lite magstarkt med dagens mått mättEsundberg sa:du!
Nu är det ju så att vi gärna åker med breda skidor och med lift. Inte som du gör och springer på toppturer. Och inte ens på toppturer är de speciellt breda eller bra då både Dynafit och BD har släppt bredare skidor för toppturer.Esundberg sa:då andvänder du dom på felsätt!somebody sa:121/88/108 kan man säga rätt mycket om men att kalla det riktig puderskida är väl lite magstarkt med dagens mått mättEsundberg sa:du!
Jag vat att dynafit har bredare toppturs skidor(och jag har dynafit stoke).Hasse_Lindborg sa:Nu är det ju så att vi gärna åker med breda skidor och med lift. Inte som du gör och springer på toppturer. Och inte ens på toppturer är de speciellt breda eller bra då både Dynafit och BD har släppt bredare skidor för toppturer.Esundberg sa:då andvänder du dom på felsätt!somebody sa:121/88/108 kan man säga rätt mycket om men att kalla det riktig puderskida är väl lite magstarkt med dagens mått mätt
Så sant så. Tänkte inte på det..JL76 sa:Esundberg är typ 13 år gammal, man kanske bör ha det i åtanke när man läser hans inlägg.
Jag använder bara hyfsat breda skidor 110mm midja. Iofs turar jag inte för fem öre men jag kan med mina skidor åka överallt där du kan åka med dina k2 mt baker. Antagligen har vi lika roligt på hårt underlag men i det lösa så är det så mycket trevligare med lite bredd under fötterna.Esundberg sa:Jag vat att dynafit har bredare toppturs skidor(och jag har dynafit stoke).
Man andvänder inte bara breda skidor, onödigt igentligen.
Och DU vet du vad som är breda skidor på toppturer?
Man ska fan inte ha så jävla breda skidor som många nybörjare har. MAn ska ha skidor som går att åka överallt
vilket K2 mt baker gör.