Charmonix och snön

Pumpa

Ny medlem
Charmonix och snön
*snyft* Kommer dra ner till Charmonix nu den 23 Jan, men börjar bli rätt orolig för att det inte kommer finnas nån bra snö =( Massa regn och snö/regn, och plus grader hela veckan enligt sidor jag har kollat på.

Nån som kan ge en dags färsk information som råkar va där nere också? Vorre toppen =)

Charmonix och snön
Satt just och tittde på väderrapporten och tyckte det såg hur bra ut som helst. Jag vill också ner...

"
TODAY - TUESDAY JANUARY 13
Very unsettled - heavy rain - storm high up
PRECIPITATION : continuous and locally heavy - rain-snow limit towards 1900 m, rising up to 2200 m - expected snowfall towards 2500 m : 70-90 cm, windblown.
OVERNIGHT
Overcast - rain
PRECIPITATION : continuous and locally heavy at first - becoming scattered towards the latter part of the night - rain-snow limit towards 2200 m, dropping towards 1400 m - expected snowfall towards 2500 m : 60-80 cm, windblown.
WIND - aloft : W -> NW gale
"

Alltså en jävla massa snö om du inte ska åka längdskidor förståss?

Charmonix och snön
När jag gjorde mina säsonger i Cham jublade vi alltid järnet när det regnade i byn för det innebär ALLTID snö över 2000m och då har du i alla fall 1200m fallhöjd puder på Les Grand Montets. Det är ungefär lika vanligt med snö i byn som det är med snö i Göteborg men som sagt betyder det ingenting om du inte ska dra E.N.S.A eller så.

Charmonix och snön
Åkte hem från Chamonix i lördagskväll med ångest i kroppen... Det snöade ca 50-60 cm torsdag natt och fredag samt det lovades mer snö, mycket mer snö av så gott alla man snackade med som påstod sig veta något....
Du kommer få det underbart...

//joel

Tillbaka
Topp