Clamcleet till Burton Ion

Nosskire

Medlem
Hade i helgen sönder mitt ena clamcleet till mina burton skor (dvs den lilla plast grejen där man "låser" fast snörerna).
Någon som vet var man kan få tag på nya? Ser ut att vara nitade så det borde vara relativt lätt att byta!

Sen kan man undra va f*n man har de i plast för på ett par skor för 3000 pix...

// Tim

Är det den för innerskon (isåf kan du ju be dem skicka nya) eller den som sitter fast på ytterskon (vilket det låter som) då är det ju lite svårare kanske och kanske bäst att du eller handlaren skickar in skorna, eller om det är lätt som du indikerar då kanske du fortfarande kan be dem skicka nya och sätt in själv...

Snabbsnörning e ju bra...synd att det pajjar lätt bara...

deltab0arder sa:
Snabbsnörning e ju bra...synd att det pajjar lätt bara...
verkligen, håller med till 100% därför jag kör med vanliga lace up, drygt att inte kunna fixa ett simpelt snörnings problem på resor etc. hela resan sabbat för ett pajjat snöre? nej tack :P

yep, jag har också funderat på om jag skulle börja köra vanliga laces igen men orkar inte (:

för mig har "bara" innerskons snören/lås pajjat hittills och för det har jag alltid med mig ett vanligt skosnöre i fickan som backup att nödreparera med, plus fördelen att i mina Forum Kicker SLR funkar burton-innersnören som ju kan finnas hos shopparna. Om jag är borta längre än endag eller jag känner att just den dagen är viktig då har jag med mig backupskor i bilen att växla till eller plocka reservdelar från. Vad gör man inte för en dags nöje...

Jag har sett någon videodär någon gör en DIY med en borr, skruv, platta och vingmutter. Inte så snyggt men det funkar. Och snabbare och mindre tidsödande än att hitta en ersättning.

Samtidigt har väl Burton sin 48h garanti de alltid surrar om. Detta låter som ett ypperligt tillfälle att testa

Attans då... Det är den yttre såklart.. Ska gå ner på stan och prata med en skyst butik!

Ska kolla upp burtons 48h garanti också, Köpte dem för mer än 1 år sedan och jag antar att burton bara har 1 år på skorna också?...

Suck! Som tur är så är det den nedre delen som jag inte kan spänna, dvs det går fortfarande bra att köra med skorna. Vore klart värre om det var den övre!"

Vingmutter :=) fräscht hehe

Det borde ju vara lugnt med garantin inom 2 ar även om bevisläget eventuellt är annorlunda... Problemet är kanske att butiken skickar in produkten vilket tar lite tid, sen lagar burton nog inte problemet utan byter hellre ut, och sent pa säsongen finns kanske inte modell/storlek kvar vilket resulterar eventuellt i cash back (iaf vet jag att det händer gällande bindningar, skor kanske gar till annorlunda ingen aning)...

Tror du det fungerar med 2 års?.. Burton säger ju 1 år?..

Köpte den på stadium vilket inte underlättar tror jag...

Det skall ju vara 2 ars reklamationsrätt enligt eu-direktiv/lagar även i sverige, jag kommer inte ihag hur det är i sverige längre men är det inte kanske samma där som i tyskland att ar1 ligger bevisbördan hos tillverkaren att visa att det är kundens fel = vilket i princip är omöjligt, och ar2 ligger bevisbördan hos kunden att visa att det är ett tillverkningsfel... men det brukar ju vara sa snällt, fint, och mysigt pa servicefronten i svenska butiker sa det borde ju ga plus burton brukar vara snälla med utbyten...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp