Clear Lens för Oakley Crowbar?

IsakFrykman

Medlem
Hej på er!

Har ett par svarta Oakley Crowbar som jag köpte för två säsonger sedan. Nu är det så att jag är trött på den kolsvarta lensen och har tänkt att byta till en Clear Lens, men jag har en liten fundering som irriterar mig ganska mycket.

Det är så att en vän till mig också köpte en Clear Lens, till sina vita Crowbars (som då hade Fire Iridium-lensen) och när jag skulle testa hans Clear Lens för att känna hur det kändes, så passade den inte min frame. Då är frågan jag vill ställa, vilken Clear Lens ska jag beställa?
Bifogar länk till de googles jag köpte: http://www.hollywood.se/crowbar-jet...9Or3gYlAdSvqgihk8VfBnULPtRhYaLbHPIaAhWr8P8HAQ

Tack på förhand! :)

Det känns som att du behöver ta ett kort på clear lensen och din lins för att man överhuvutaget ska kunna få en jämförelse på vad det kan vara som är skillnaden.

t.ex. på Dragon APX så har dom ändrat pinsen till tjockare. Kan vara något liknande liten uppdatering som oakley har ändrat men det blir svårt att kolla utan bilder :P

linder sa:
Det känns som att du behöver ta ett kort på clear lensen och din lins för att man överhuvutaget ska kunna få en jämförelse på vad det kan vara som är skillnaden.

t.ex. på Dragon APX så har dom ändrat pinsen till tjockare. Kan vara något liknande liten uppdatering som oakley har ändrat men det blir svårt att kolla utan bilder :P
Ah sant! Är för tillfället i Björnrike så har inget att jämföra med, men jag kan återkomma den dagen jag kommer hem så kan jag jämföra! :)

linder sa:

Kan även tillägga att det är denna lens jag tänkt köpa: http://www.ridestore.se/oakley-crowbar-lins-goggle-tillbehor-snow-clear

Vad var det som inte passade? Är du säker att han hade crowbar och inte en splice som är en liknande modell?

Så vitt jag vet ska alla linser och ramar passa ihop om det är modell crowbar, ingen skillnad på ny eller gammal ram/lins. Så vore intressant att höra vad som inte fungerade när du försökte byta?

Har du bytt crowbar linser förr och gjorde på rätt sätt?

jeppenator sa:
Vad var det som inte passade? Är du säker att han hade crowbar och inte en splice som är en liknande modell?

Så vitt jag vet ska alla linser och ramar passa ihop om det är modell crowbar, ingen skillnad på ny eller gammal ram/lins. Så vore intressant att höra vad som inte fungerade när du försökte byta?

Tjenis Jeppe!

Yes har 100% Crowbar!
Har bytt flera gånger så jag vet att göra rätt, även bett mina kompisar testa och det lyckas inte heller. Funderar på att beställa hem en lens ändå och testa om den passar. Kan vara så att min kompis modell på sin Crowbar är ganska gammal, så den kanske har ändrats någon millimeter här eller där.

jeppenator sa:

Denna modell han har: http://www.polyvore.com/oakley_crowbar_snow_goggle_matte/thing?id=26578852

Tillbaka
Topp